[column] 50 quick fixes om je onsite seo te verbeteren
- Online
- 8 mei 2020 @ 09:59
- Link
-
Maarten Vermeulen
Eigenaar en SEO-ninja
Pingwin Online Marketing - Zoekmachine
- 8 mei 2020 @ 09:59
- Maarten Vermeulen
Het internet staat bol van de tips & tricks om je vindbaarheid te verbeteren. Veel daarvan zijn prima, maar de ontwikkelingen en updates in Google volgen elkaar razendsnel op.
Daardoor zien veel mensen en bedrijven door de bomen het bos vaak niet meer en werken ze soms met achterhaalde strategieën.
Deze handige infographic kwam ik kort geleden tegen op de site van Digital Ducats. Het is een handig overzicht met praktische tips en actuele strategieën die je meteen door kunt voeren.
Hieronder twee van mijn favorieten - en tevens de belangrijkste rankingfactoren - met een korte uitleg:
Schrijf zoekwoordrijke content
Voor je zonder gestructureerd plan content gaat schrijven en produceren - wat heel veel bedrijven doen - zorg dan als eerste dat alle zoektermen/clusters waar je je op richt duidelijk ingedeeld zijn bij specifieke landingspagina’s. Zo weet je precies waar je elke pagina over gaat schrijven en welke zoekwoorden daar op terug moeten komen op de juiste plekken.
Als je dat goed hebt uitgedacht kun je content gaan produceren. Probeer daarbij zoveel mogelijk gerelateerde zoektermen en synoniemen te hanteren en zorg ervoor dat je in de tekst antwoord geeft op de meest gestelde vragen van je doelgroep.
Inbound en outbound links
Laten we het maar meteen over de tweede belangrijkste rankingfactor hebben die er naast content is: linkjes.
Inbound links: zorg voor een divers en natuurlijk linkprofiel, bloglinks, socialmedialinks, een diverse spreiding van anchor teksten, follow en no follow-links, et cetera. Als je hier zelf geen expert in bent, laat je dan bijstaan door een partij zich bewezen heeft op dit gebied.
Linkbuilding is namelijk een zeer krachtige tool voor je vindbaarheid, maar verkeerd uitgevoerd kan het ook heel erg fout gaan en in het ergste geval leiden tot een penalty.
Interne links: het gebruik van interne links heeft twee hoofddoelen. Het zorgt er voor dat bezoekers binnen je site door kunnen klikken naar andere onderwerpen en pagina’s en daarnaast zorgen interne links er voor dat de seo-juice/-waarde in je site rondgestuurd wordt, waardoor je pagina’s afzonderlijk sterker worden en beter zullen ranken in Google.
Deze column is geschreven door Maarten Vermeulen van Pingwin Web design & Online Marketing.
-
Maarten Vermeulen
- Werkt bij: Pingwin Online Marketing
- Functie: Eigenaar en SEO-ninja
- Website:https://pingwin.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit zien met campagne Niet...
- [column] Amazon belooft poort richting wereldtoneel te openen...
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
Laatste Nieuws
- Just speelt in op jongerencultuur... 12-11-2025
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de... 12-11-2025
- Inter Milan introduceert digitaal... 12-11-2025
- Albert Heijn maakt AH App meertalig... 06-11-2025
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit... 04-11-2025
- [column] Amazon belooft poort... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

