Almere City FC strikt Perry Hendriks als marketingmanager

Almere City FC strikt Perry Hendriks als marketingmanager
  • Sponsoring
  • 14 mei 2018 @ 10:06
  • 9140 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • VoetbalCommunicatieMarketingPersonalia

Almere City FC is niet alleen nog steeds in de race voor de Eredivisie, maar heeft ook een nieuwe manager Marketing, Media & Communicatie gestrikt. Perry Hendriks komt van FC Utrecht en start op 1 juni in zijn nieuwe functie.

Hendriks (42) neemt zes jaar ervaring in de voetballerij met zich mee naar het Yanmar Stadion: van 2012 tot en met 2016 was hij eindverantwoordelijke voor de communicatie bij NAC Breda. De laatste twee seizoenen stond hij onder contract bij FC Utrecht, waar hij de afdeling Marketing & Media leidde.

John Bes, algemeen directeur van Almere City FC: 'Voor onze club is een belangrijke nieuwe fase aangebroken. Wij hebben een gezonde ambitie en willen verder professionaliseren, ook op het gebied van marketing en media. Perry heeft in zijn vorige twee voetbalfuncties laten zien dat hij de kunst van het merken bouwen verstaat en krijgt goede recensies van zowel voetbalsupporters als vakmensen om hem heen. Wij zien graag dat hij zijn tanden in Almere City FC zet.'

Het nieuwe lid van Almere City FC was in het verleden ook op andere sportvlakken actief. Zo was hij tien jaar lang verbonden aan de National Football League (American football) en was hij drie jaar lang de Nederlandse vertegenwoordiger van de Amerikaanse televisiezender ESPN. 

Perry Hendriks: 'Almere City FC vormt op alle vlakken een mooie uitdaging. Ik was meteen geboeid door de huidige activiteiten van de club en de heldere ambitieuze toekomstvisie. Met het achterland en de huidige structuur is de potentie van de club enorm. Het geschiedenisboek van Almere City FC is nog dunnetjes, maar ik hoop daar samen met mijn nieuwe collega’s een aantal mooie hoofdstukken aan toe te voegen.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Stichting SponsorRingen