TCS innoveert Smart Medals bij Amsterdam Marathon
- Sponsoring
- 6 sep 2019 @ 16:01
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ActivatieSportInnovatie
- 6 sep 2019 @ 16:01
- Jeroen Mirck
Tata Consultancy Services (TCS) is partner geworden van Smart Medal, de app die wordt toegepast tijdens de Amsterdam Marathon. Met de investering van TCS kan de Smart Medal-app worden voorzien van image recognition-technologie, die medailles kan herkennen via de camera van een telefoon.
Smart Medal geeft lopers toegang tot een persoonlijke multimediale herinnering aan een hardloopevenement en de app vormt zo een digitale prijzenkast. De zogeheten Running Stories worden gecreëerd op basis van foto’s en persoonlijke data en kunnen worden gedeeld met vrienden en familie. Gebruikers van Smart Medal kunnen met de extra toegevoegde techniek ook eerder behaalde medailles toevoegen aan de app.
Hardloopbeleving
De Medal Recognition wordt gelanceerd tijdens TCS Amsterdam Marathon. Mark Bogaerts, directeur sponsoring Europa en UK bij Tata Consultancy Services: 'Wij willen graag de hardloopbeleving verrijken door middel van technologie, Smart Medal past naadloos in onze nieuwe campagne #ThisRun die de verhalen achter de lopers laat zien. Om dit samen te doen met NN Group is logisch; we zijn reeds business partners en nu zijn we ook partners in de hardloopsport.'
Smart Medal is een initiatief van TDE en NN Group en werd vorig jaar november gelanceerd tijdens NN Zevenheuvelenloop. Daarnaast was Smart Medal beschikbaar tijdens NN Egmond Halve Marathon en NN Marathon Rotterdam. De ontwikkelaars van digitaal sportmarketingbureau TDE zochten naar een schaalbaar alternatief voor het scannen via een NFC-chip op de medaille.
'Samen met onze partners willen we Smart Medal toegankelijk maken voor alle running events wereldwijd. De Medal Recognition techniek is gemakkelijk en er is geen kostbare NFC-chip meer voor nodig', zegt Lennart Boven, managing partner van TDE. 'Daarnaast hebben we een CMS ontwikkeld waarin events hun eigen Running Stories kunnen aanmaken en is het voor lopers nu ook mogelijk om alle in het verleden behaalde medailles te verzamelen in de app.'
Slimme medailles
Tata Consultancy Services werd als partner met open armen ontvangen door TDE en NN Group. Remco Barbier, Head of Branding NN Group: ‘'TCS is voor ons een belangrijke partner, want met de investering die zij doen kunnen we Smart Medal nog slimmer maken. We hebben er bewust voor gekozen om Smart Medal niet te ontwikkelen als exclusieve activatie voor NN maar als een platform dat de hardloopsport kan vernieuwen. Wat mij betreft is dat de toekomst van sportsponsoring: samen met partners de hardloopsport verder ontwikkelen.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- a.s.r. zet ouders en kinderen aan... 25-04-2025
- Total 90-shirt maakt iconische... 18-04-2025
- Coca-Cola nieuwe Official Partner... 10-04-2025
- KNVB en DPG Media verlengen... 03-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management