KNSB en Reggeborgh halen kinderen op met IJstijd-bus

KNSB en Reggeborgh halen kinderen op met IJstijd-bus
  • Sponsoring
  • 22 okt 2019 @ 12:59
  • 11594 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SportEvenementSponsoring

Om het schoolschaatsen voor meer kinderen mogelijk te maken, laten KNSB en Reggeborgh Groep komende winter een speciale bus rijden. De sprintende broers Ronald en Michel Mulder zijn ambassadeurs van de schoolschaatsbus.

De IJstijd Schoolschaatsbus is bedoeld voor basisscholen in Overijssel die op meer dan 10 kilometer afstand van een ijsbaan liggen. De bus gaat schoolklassen vervoeren naar de ijsbanen in Deventer (De Scheg) en Enschede (Twente).

Het uitgangspunt van deze actie is dat ieder kind in Nederland zou moeten leren fietsen, zwemmen én schaatsen. Vroeger was dit vanzelfsprekend, toen we nog strenge winters hadden met volop natuurijs. Gelukkig telt Nederland steeds meer (tijdelijke) kunstijsbanen. Het jeugdprogramma IJstijd, opgezet door de KNSB samen met een breed scala aan partners, is bedoeld om kinderen vaker te laten schaatsen.

Steun voor schoolschaatsen

De belangrijkste pijler van IJstijd is het schoolschaatsen: ook dit jaar zullen 250.000 kinderen gaan schaatsen. Voor sommige scholen blijkt echter het vervoer van en naar de ijsbaan een obstakel. Met de IJstijd Schoolschaatsbus is dit probleem opgelost.

De bus gaat na de herfstvakantie rijden en brengt deze winter kinderen naar de ijsbaan in Deventer en  Enschede voor een leuke schaatsles. Scholen kunnen zich opgeven via Schaatsen.nl. Ook de lokale schaatsverenigingen worden door de KNSB bij dit project betrokken. Zij kunnen instructeurs inzetten, die ervoor zorgen dat de kinderen leuke lessen krijgen. Het biedt de verenigingen tevens kansen om nieuwe leden te werven. 

Reggeborgh sponsort sprinters

De Reggeborgh Groep is sinds vorig jaar sponsor van het sprintschaatsteam Reggeborgh onder leiding van trainer Gerard van Velde. Het bedrijf uit Rijssen wil graag het jeugdschaatsen en -skaten in de provincie Overijssel promoten, onder meer door het organiseren van skateclinics op basisscholen. Ronald en Michel Mulder, schaatsers van team Reggeborgh, zijn ambassadeurs van de schoolschaatsbus. 

'We dragen de schaatssport een warm hart toe en zijn er trots op dat we in samenwerking met de KNSB de schoolbus kunnen aanbieden', zegt
Inge Wessels van de Reggeborgh Groep. 'Hierdoor kunnen we nog meer kinderen de kans geven om te leren schaatsen. Wij steunen niet alleen het topschaatsen, maar omarmen de schaatssport in al zijn facetten.'

De KNSB is blij met de ondersteuning. Het is voor het eerst dat de sponsor van een topteam ook partner van de schaatsbond wordt. 'Dit is weer een mooi voorbeeld van een vruchtbare samenwerking voor de schaatssport', zegt directeur-bestuurder Herman de Haan van de schaatsbond. 'Wij willen ieder kind voor zijn twaalfde de schaatsbeweging leren. Het is zonde als de grote afstand tot een ijsbaan dit zou belemmeren. Met Reggeborgh krijgen meer kinderen schaatsplezier aangeboden.'

Foto: KNSB/Eric Brinkhorst

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken