Heineken investeert fors in vrouwensport

Heineken investeert fors in vrouwensport
  • Sponsoring
  • 26 aug 2021 @ 15:10
  • 20717 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Voetbal

Heineken kondigt nieuwe partnerships aan en voegt de UEFA Women's Champions League, UEFA Women's EURO 2022 en 2025 en W Series, het internationale single-seater autoportkampioenschap voor 's werelds beste vrouwelijke coureurs toe aan de sponsoring portfolio.

Fans kunnen zich, aldus het biermerk, 'verheugen op sport van wereldklasse en diverse activaties - zoals exclusieve DJ-sets – die het feest compleet maken.' Heineken bouwt hiermee voort op de al bestaande partnerships binnen voetbal en autosport.

Bram Westenbrink, Global Head Heineken: ‘Ons doel is om consumenten over de hele wereld geweldige momenten te bezorgen en onze sponsorplatforms zijn de ideale manier om in verbinding te komen met fans en hun fanbeleving verder te versterken. Door onze partnerships in voetbal en autosport uit te breiden maken we meer ervaringen mogelijk voor iedereen.’

Het laat zien dat Heineken zich blijft inzetten als voorvechter en supporter van het Europese voetbal, zowel bij de vrouwen als bij de mannen.’

Julia George, Global Sponsorship Manager Heineken: ‘Dankzij onze nieuwe meerjarige overeenkomsten kunnen we nog meer ervaringen van wereldklasse creëren door de sporten waar fans van houden uit te breiden. We weten dat de passie van fans niet wordt bepaald door het geslacht, maar door de liefde voor de sport en de atleten van wereldklasse. Daarom zijn we trots op de uitbreiding van onze partnerships in voetbal en autosport.’

Nadine Kessler, Chief of Women’s Football bij UEFA: ‘We zijn heel blij dat we ons fantastische 25-jarige partnership met Heineken gaan uitbreiden. Het laat zien dat Heineken zich blijft inzetten als voorvechter en supporter van het Europese voetbal, zowel bij de vrouwen als bij de mannen.’

De samenwerking van Heineken met het UEFA vrouwentoernooi loopt tot het einde van het seizoen 2024/25. De samenwerking biedt extra mogelijkheden op het gebied van ticketing, hospitality, branding en schenkrechten, evenals digitale fanactivaties zoals de 'Heineken Goal of the Round'. Ook in het stadion zijn er activaties en ervaringen voor fans zoals de 'Heineken Best Seat in the House'.

Door de meerjarige overeenkomst van Heineken met W Series krijgt het biermerk ook hier zichtbaarheid van Heineken 0.0 op het circuit tijdens races. Daarnaast loopt de digitale actie 'Heineken Star of the Track', organiseren ze activiteiten voor fans langs het circuit en is de ‘When You Drive Never Drink’ campagne onderdeel van het partnership gedurende het seizoen. 2021 is een belangrijk jaar voor de W Series, die in 2018 van start ging. Voor het eerst zijn de W Series onderdeel van acht Formule 1 Grand Prix-races tijdens het seizoen, waardoor nog meer fans de kans krijgen om 's werelds beste vrouwelijke coureurs te zien strijden. Heineken is ook al actief in de Formule 1 en Formule E.

De aankondiging van de nieuwe sponsorships wordt gevierd met een nieuwe film van Heineken-ambassadeurs Thierry Henry, David Coulthard, Pernille Harder, Melanie Leupolz, Jamie Chadwick en Naomi Schiff.

 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken