Apenheul lanceert adoptieprogramma om donateurs te werven

Apenheul lanceert adoptieprogramma om donateurs te werven
  • Sponsoring
  • 22 aug 2023 @ 15:45
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Stichting Apenheul lanceert het adoptieprogramma ‘Adopteer een aap’, waarmee zowel particulieren als bedrijven een van de vijf geselecteerde apen van het apenpark symbolisch adopteren. Met een adoptie steunen donateurs de stichting en haar missie: het stimuleren van liefde voor dieren en natuur.

Vanaf deze week is het mogelijk gorilla Kiango, orang-oetan Sandy, ringstaartmaki Maud, doodshoofdaap Fikkie of bonobo Kumbuka symbolisch te adopteren. Naast het welzijn van de dieren gaat een deel van de inkomsten naar het Apenheul Natuurbehoudfonds. Zo draagt een adoptant indirect ook bij aan de bescherming van primaten in het wild.

Marye Berghuis-Wentzel, fondsenwerver bij Stichting Apenheul, is enthousiast over het nieuwe donateursprogramma: ‘Met een donatie maak je echt het verschil; met jouw steun draag je direct bij aan de dieren in ons park. En hoe leuk is het dat je de door jou geadopteerde aap in ons park kunt bezoeken? Dat maakt deze vorm van doneren heel tastbaar.’ In ruil voor de steun ontvangt de adoptant een persoonlijk certificaat als bewijs van adoptie. Daarnaast houdt het park adoptanten op de hoogte van nieuws over de geadopteerde apen.

Ook bedrijven kunnen sinds enkele weken een aap adopteren om hun maatschappelijke betrokkenheid te tonen. De eerste zakelijke adoptant is gevonden in IT-bedrijf Nekst IT dat, heel toepasselijk, de slimme en technische orang-oetan Sandy heeft geadopteerd.

Foto: Gorilla Kiango.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken