Jeugdeducatiefonds en NN laten kinderen kennismaken met kunst en cultuur
- Sponsoring
- 4 okt 2023 @ 13:28
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 4 okt 2023 @ 13:28
- Michiel van Zaane
Nationale-Nederlanden (NN) en het Jeugdeducatiefonds werken samen om meer kinderen in aanraking te laten komen met kunst en cultuur.
80% van de Nederlandse kinderen gaat nooit naar een museum blijkt uit onderzoek. Dat percentage ligt waarschijnlijk hoger onder kinderen die opgroeien in relatieve armoede. Uit meer dan 900 internationale onderzoeken blijkt dat kunst goed is voor ieders mentale gezondheid. Daarom zet NN zich ervoor in om in de komende drie jaar museumbezoek mogelijk te maken voor 30.000 kinderen van basisscholen die zijn aangesloten bij het Jeugdeducatiefonds.
Kansenongelijkheid
Met het initiatief willen NN en het Jeugdeducatiefonds kansenongelijkheid tegengaan en bijdragen aan de mentale gezondheid van kinderen. NN vindt dat meer leerlingen de mogelijkheid moeten krijgen om bijvoorbeeld naar een museum te gaan. Daarom is de verzekeraar een samenwerking aangegaan met het Jeugdeducatiefonds. Het fonds werkt samen met basisscholen waarbij een meerderheid van de leerlingen opgroeit in relatieve armoede. De samenwerking bestaat uit excursies voor scholen die zijn aangesloten bij het Jeugdeducatiefonds. Hiermee willen NN en het Jeugdeducatiefonds de drempel om naar het museum te gaan voor basisscholen verlagen.
Hans Spekman, directeur van het Jeugdeducatiefonds: ‘Ieder kind zou zich moeten kunnen verwonderen en vergapen in het museum. Ik ben altijd met mijn kinderen naar verschillende musea geweest, we praten dan uitgebreid over alles wat we zien. Wat de een afschuwelijk vindt, vindt de ander juist mooi. Hierover praten vergroot de wereld van kinderen.’
Lonneke Roza, Head of Community Investment bij NN Group: ‘Bij NN willen we bijdragen aan financiële veerkracht en gelijke kansen. Samen met het Jeugdeducatiefonds kunnen wij meer kinderen in aanraking brengen met kunst zodat ze hun eigen passies en talenten kunnen ontdekken en ontwikkelen. Dat kan op termijn helpen om kansengelijkheid te vergroten.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hornbach bouwpartner van Red Bull Stalen Ros fietsrace
- Jeugdfonds Sport & Cultuur en ABN Amro sluiten partnership
- Boss Parfums is Official Supplier Eredivisie
- Essent terug in schaatsen, vervangt Jumbo als hoofdsponsor
- ING en KNVB helpen amateurvoetbalclubs verduurzamen
- 82.000 bezoekers voor de VriendenLoterij ZomerConcerten
Laatste Nieuws
- ING en KNVB helpen... 05-09-2024
- Essent terug in schaatsen, vervangt... 05-09-2024
- Boss Parfums is Official Supplier... 04-09-2024
- 82.000 bezoekers voor de... 02-09-2024
- Hornbach bouwpartner van Red Bull... 29-08-2024
- Jeugdfonds Sport & Cultuur en ABN... 29-08-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing