KPN laat muziek beleven!

  • Algemeen
  • 19 dec 2014 @ 09:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Branded content

KPN en Spotify vormen al bijna drie jaar een topduo voor consumenten die altijd en overal muziek willen luisteren. Met de toetreding van Universal Music als partner in de samenwerking, is een ijzersterk trio ontstaan dat KPN-klanten met een alles-in-éénpakket een online muziekplatform biedt, de mogelijkheid geeft om onbeperkt en gratis muziek te streamen én kans geeft op ervaringen met artiesten die nergens te koop zijn. Met deze partnership kunnen KPN en Hi nu veel meer vanuit de muziek en de artiesten communiceren.

KPN heeft een paar jaar geleden besloten om zijn rijke pakketten uit te breiden met muziek in de vorm van de Spotify Premium dienst. Dit om het leven van de klant nog leuker te maken en daarmee de loyalty van deze KPN klanten te verhogen. Aansluitend op de samenwerking tussen KPN en Spotify is Universal Music Group & Brands content en event partner van KPN om consumenten te activeren. Door de samenwerking met KPN helpt Universal Music, ’s werelds grootste muziekmaatschappij die de muziekrechten van vele nationale en internationale artiesten vertegenwoordigt, bij het doorontwikkelen van Spotify in Nederland. Universal Music Group & Brands is binnen de samenwerking de partij die verantwoordelijk is voor het online muziekplatform en een ‘live music-activatieprogramma’. Het muziekplatform geeft muziekadvies aan KPN klanten en stimuleert klanten hun Spotify bundel te activeren. Daarnaast maken KPN en Hi klanten kans om bij events aanwezig te zijn, zoals exclusieve optredens, money can’t buy experiences, meet & greets en geheel verzorgde reizen naar concerten in het buitenland. Met andere woorden: Universal Music zorgt ervoor dat de KPN-muziekconsument van zijn favoriete muziek kan genieten waar en wanneer hij dat wil. En de muziek en artiesten van Universal Music versterken de muziekbeleving rondom de KPN Spotify-bundel. Deze samenwerking stelt KPN verder in staat te communiceren met exclusieve content en events van grote (inter)nationale artiesten.

Samen meer bieden
Thierry van Engelen, Director Digital & Brand Partnerships van Universal Music: “Onze exclusieve muziekrechten plus de intensieve relatie en samenwerking met onze artiesten zijn de basis waarop wij voor KPN faciliteren dat ze een echte muziekbeleving toevoegen aan hun samenwerking met Spotify. Onze bijdrage in de partnership is dat wij er met onze muziek en events voor zorgen dat KPN Emotion, Exclusivity, Engagement en Experience aan zijn klanten kan bieden, om zich zo van hun concurrenten te onderscheiden. Het gaat dan om ervaringen die nergens te koop zijn. Zo mochten KPN-klanten aanwezig zijn bij de album release party van Ilse DeLange, organiseerden we een exclusief optreden van BLØF en regelden we een Meet & Greet met John Newman in Londen-uiteraard inclusief een geheel verzorgde reis en concertkaartjes. Ons creatieve team zet zich in om van elke actie die we voor onze brand partners realiseren, een unieke belevenis te maken. Consumentenonderzoek toont aan dat KPN klanten en Niet-KPN klanten dit zeer waarderen. Wat er voor zorgt dat we naast de verkoopdoelstelling ook een bijdrage leveren aan het bereiken van de marketing & branding doelstellingen van KPN.” Marnix Laurs, Head of Content & Partnerships bij KPN, voegt daar aan toe: “Onze klanten reageren zeer positief op zowel de events als het platform waarmee awareness, activatie van onze Spotify-propositie worden verhoogd. KPN, Spotify en Universal Music vullen elkaar perfect aan, samen hebben we al onze klanten nóg meer te bieden.”

Onbetaalbare ervaringen
Voor elke doelgroep van KPN en Hi klanten ontwikkelt en realiseert Universal Music Group & Brands bijzondere acties: voor consumenten met een Hi-abonnement bijvoorbeeld, een geheel verzorgde reis naar Londen voor een meet & greet met Will.i.am. En een trip naar New York inclusief 5-sterren hotel om vervolgens vanaf het VIP dek te genieten van een concert van Lady Gaga in Roseland Ball Room. Speciaal voor de jonge bellers van Hi PrePay is er een 5 Seconds Of Summer fanevent gerealiseerd waarbij meiden een vraag mochten stellen aan hun idolen en zelfs op de foto mochten. Volgens twee vijftien-jarige meiden was dit dan ook “de mooiste dag van hun leven”.

“Onze klanten reageren zeer positief op zowel de events als het platform waarmee awareness, activatie van onze Spotifypropositie worden verhoogd. KPN, Spotify en Universal Music vullen elkaar perfect aan, samen hebben we al onze klanten nóg meer te bieden.”
Marnix Laurs, KPN


Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Universal Music
tekst Marjolein Brokkelkamp, editors4brands




 


















Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken