Fit For Free over marketingmix: 'Stukje gezelligheid en meer persoonlijke benadering'

Fit For Free over marketingmix: 'Stukje gezelligheid en meer persoonlijke benadering'
  • Algemeen
  • 9 jan 2017 @ 09:55
  • 17524 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CommunicatiePRInteractie

Sportschoolketen Fit For Free opende in het laatste kwartaal van 2016 twee nieuwe vestigingen en drie hernieuwde vestigingen en dat was reden voor een feestje: onder meer ex-wielrenster Leontien van Moorsel en freestyle voetballer Soufiane Touzani openden de locaties. Marketing director Jos Traa over de marketingmix van Fit For Free, de doelstellingen voor volgend jaar en de pr-strategie.

Hoe ziet de marketingmix van Fit For Free eruit? Hoe is die anders/beter dan andere sportscholen?
We richten ons op de volledige customer journey en daarbij zetten we alle relevante middelen in. We benadrukken graag dat we ons onderscheiden van grote ketens, hierbij kun je denken aan een meer persoonlijke benadering, live groepslessen en gratis mini work outs maar juist ook dat stukje gezelligheid en het 'thuisgevoel' vinden we belangrijk.

Waar ligt op dit moment de 'pijn' voor FFF? Wat moet er beter?
We willen graag de interactie met onze leden verbeteren zodat zij beter in staat worden gesteld hun sportdoelen daadwerkelijk te behalen en wij beter gaan begrijpen hoe we dat het beste aan kunnen pakken.

Hoe ziet de samenwerking met pr-bureau Back to Back eruit? Wat doen zij concreet voor jullie?
Back to Back PR adviseert én helpt ons vooruit met het in goede banen leiden van de vrije publiciteit, met name rondom openingen en heropeningen. Daarnaast maken we dankbaar gebruik van de kennis en ervaring van het bureau bij het genereren van relevante web content.

Bij de feestelijke opening heeft u ervoor gekozen bekende atleten in te schakelen. Wat moe(s)ten zij precies toevoegen?
In de eerste plaats vinden we het belangrijk dat we voor leden en omwonenden van onze nieuwe vestigingen een stapje extra zetten. We zien dat deze aanpak een drempelverlagend effect heeft. Daarnaast vinden ook onze collega's op de vestiging zelf het altijd een hele eer om sportcollega's die zo duidelijk hun doelen hebben nagestreefd, op bezoek te krijgen.

Waarom was het 'nieuwe jasje' eigenlijk nodig? En wat moet het gaan opleveren?
We willen op deze manier onze betrokkenheid bij de lokale gemeenschap benadrukken en tegelijkertijd aan iedereen die het horen wil duidelijk maken dat er ook bij jou in de buurt meestal wel een Fit For Free-vestiging te vinden is.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken