[branded content] Steeds meer reclame gemaakt voor online vergelijkingstools

[branded content] Steeds meer reclame gemaakt voor online vergelijkingstools
  • Algemeen
  • 11 jan 2022 @ 13:00
  • 19698 x gelezen
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 11 jan 2022 @ 13:00
  • 19698 x gelezen
  • Sales

Vergelijk je zorgverzekering en krijg een gratis elektrische tandenborstel. Het is één van de marketingcampagnes die je momenteel langs de kant van de snelweg en op televisie terug ziet komen. Online vergelijkingstools voor het vergelijken van onder meer verzekeringen zetten massaal in op nieuwe marketingcampagnes.

Veelal offline, daar niet iedereen bekend is met de voordelen van het gebruik van zo’n online tool. Waar men de zorgverzekeringen van 2022 voorheen handmatig zou vergelijken, is dat met de komst van de vergelijkingstools niet langer noodzakelijk. Het bespaart consumenten veel tijd en levert hen daarnaast een forse besparing op in veel gevallen. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat miljoenen consumenten te veel voor hun verzekeringen betalen.

Reclame-uitingen sinds half november fors toegenomen
Het is niet gek dat we de reclame-uitingen van deze online vergelijkingstools juist nu veel op televisie, in de bushokjes en langs de snelweg zien. Sinds half november is het traditionele overstapseizoen begonnen. Dit is de periode tussen het bekendmaken van de premies voor het nieuwe jaar en de sluiting van de mogelijkheid om nog over te stappen. Wanneer je van zorgverzekeraar wilt wisselen, dien je dit voor 1 januari te doen. Een alternatief is het opzeggen van de huidige verzekering, wat je tot eind januari de tijd geeft om met terugwerkende kracht over te stappen.

Ook vergelijkers van energiecontracten populair
Niet alleen de vergelijkingstools voor het vergelijken van zorgverzekeringen zijn populair. Ook de vergelijkers van energiecontracten doen het goed, nu de energietarieven in de afgelopen periode fors zijn toegenomen. De verwachting is dat deze trend zich het komende jaar nog door zal zetten. Men is op zoek naar mogelijkheden om te besparen op het energieverbruik. De online vergelijkingstools helpen ze hierbij. Vaak ziet een consument binnen een minuut welke aanbieder het beste aanbod doet. Niet onbelangrijk: bij het gebruik van zo’n vergelijkingstool profiteert men vaak ook nog eens van een aantrekkelijk welkomstcadeau of een beloning. De eerder genoemde elektrische tandenborstel is er een goed voorbeeld van.

Combinatie van online en offline reclame
Hoewel de vergelijkingstools volledig online werken, valt op dat zij online en offline reclame-uitingen met elkaar combineren. Zoals reeds genoemd zijn de reclames van de vergelijkingstools niet alleen op internet terug te vinden, maar bijvoorbeeld ook langs de snelweg en in de bushokjes. Deze combinatie van online en offline marketing wordt door steeds minder volledig digitaal opererende partijen gebruikt. Voornamelijk bedrijven met fysieke vestigingen kiezen voor deze combinatie.

Dit artikel verschijnt op initiatief van Zorgkiezer.nl | Beeld: Pexels

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken