Jeugdfonds Sport & Cultuur start campagne om arme kinderen te laten sporten

Jeugdfonds Sport & Cultuur start campagne om arme kinderen te laten sporten
  • Algemeen
  • 5 sep 2022 @ 08:34
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De energiecrisis en hoge inflatie zorgen voor financiële problemen bij steeds meer gezinnen. Met de campagne ‘Kies een club’, die op 5 september 2022 is gestart, vraagt Jeugdfonds Sport & Cultuur aandacht voor de mogelijkheid om het lidmaatschap of de contributie te betalen voor gezinnen die dit zelf niet kunnen.

Monique Maks, directeur van Jeugdfonds Sport & Cultuur: ‘Elk kind verdient het om mee te doen en gezien te worden. Op een club maak je vrienden, doe je essentiële vaardigheden op, leren kinderen rekening te houden met elkaar, krijgen ze zelfvertrouwen en vergeten ze hun zorgen. En ze maken er vooral plezier, samen met andere kinderen. Daarom is een lidmaatschap van een club zo belangrijk. We begrijpen dat mensen de hand op de knip moeten houden. Met onze hulp kunnen we ervoor zorgen dat kinderen gewoon naar hun clubjes kunnen gaan. We hopen dat meer mensen de weg naar ons weten te vinden zodat het niet nodig is dat kinderen hun sport en cultuur moeten missen.’

Tristan de Bruin is Jeugd- & gezinscoach Wijkteam Vreewijk in Rotterdam. ‘We hebben ouders die we kennen en bij ons terugkeren met aanvragen, maar er komt nu een nieuwe doelgroep bij die nog niet eerder te maken heeft gehad met financiële problemen. Ik vrees dat deze ouders de weg naar ons nog niet weten te vinden en dat de kinderen uit de wijk straks in minder groten getale lekker kunnen sporten. Het lidmaatschap van de sport,- en cultuurclub is een uitgave die steeds minder mensen zich kunnen veroorloven. Maar als ze de weg naar ons weten te vinden, kunnen we ze samen met het Jeugdfonds helpen en hoeven ze hier niet op te bezuinigen.’

Er is hulp om je kind op de club te laten bijven

Aukje Sinte Maartensdijk, intern begeleider op een basisschool in Harderwijk bevestigt dit beeld en hoopt dat de campagne drempelverlagend werkt. ‘Er is hulp om je kind op de club te laten blijven. De campagne brengt ouders in contact met intermediairs zoals een leerkracht, buurtsportcoach of medewerker wijkteam om samen een aanvraag bij het Jeugdfonds te doen. Ik hoop dat de aandacht voor de campagne ertoe leidt dat meer mensen weten dat het Jeugdfonds kan helpen, voordat kinderen hun geliefde sport of hobby moeten missen. Dat zou zo zonde zijn.’

De campagne ‘Kies een club’, waar ouders hulp kunnen vragen aan het fonds via www.kieseenclub.nl, duurt van maandag 5 tot en met vrijdag 30 september. De campagne is onder andere zichtbaar in de winkels van Dirk en Scapino, verjaardagboxen van Stichting Jarige Job, buitenreclame en op diverse online platformen. 

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken