The Social Hub staat centraal tijdens Pride Amsterdam als The Pride Hub
- Algemeen
- 25 jul 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - EvenementMiddelenDoelgroepen
- 25 jul 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Deze zomer zet The Social Hub (voorheen The Student Hotel) zich voor het eerst onder de nieuwe merknaam in voor positieve verandering en het creëren van een meer inclusieve samenleving. Hieronder de rationale en bijbehorende merkfilm.
Tijdens Pride Amsterdam 2023 staat het hotel volgens de betrokken marketeers centraal als 'The Pride Hub' en wordt het een hub voor samenwerking, inspiratie, inclusiviteit en feest. Een van de hoogtepunten is de allereerste Better Society Masterclass: een platform voor change agents om te leren, te inspireren, hun netwerk uit te breiden en samen te werken om elkaar en hun doelen te versterken.
Een nieuw merk met aan de basis inclusiviteit
Vanaf het moment dat The Social Hub de deuren opende, heeft het zich naar eigen zeggen ingezet voor het creëren van een veilige omgeving, waar iedereen zichzelf kan zijn en hun identiteit vrij kan uiten. Deze toewijding heeft geleid tot een sterke band met de LHBTIQA+ community. In lijn met de missie van het bedrijf om prioriteit te geven aan de connecties binnen de community en om hun veelzijdige hospitality model beter te weerspiegelen, ondergingen ze vorig jaar een naamsverandering en veranderde het van The Student Hotel naar The Social Hub.
Het hele jaar door biedt The Social Hub lezingen en workshops over belangrijke LHBTIQA+ gerelateerde onderwerpen, gegeven door hun ambassadeurs zoals Amber Vineyard en talent zoals Michelle Rodríguez. Het biedt een platform voor change agents binnen de community en stelt hen in staat om een grotere impact te maken en een breder publiek te bereiken.
Faciliteren van change agents binnen de LHBTIQA+ community
Frank Uffen, managing director bij The Social Hub: 'Wij erkennen dat echte verandering vanuit de kern komt, vanuit de geluiden en initiatieven van mensen binnen en rond de community. Wij omarmen onze rol als facilitator en bieden de middelen en mogelijkheden voor change agents om het voortouw te nemen en het gesprek vorm te geven. De Pride-week is speciaal voor ons omdat het het hoogtepunt is van onze jaarlijkse activiteiten. Het is een gedenkwaardige gelegenheid waarbij we samenkomen om de vooruitgang die we hebben geboekt te vieren en onze blik te richten op de cruciale uitdagingen die voor ons liggen.’
Social Hub Pride 2023 activiteiten & evenementen
Na het succes van Pride 2021 en 2022, zal The Social Hub ook dit jaar tijdens Amsterdam Pride worden omgetoverd tot The Pride Hub, waar zij een plek bieden voor de LHBTIQA+ community en een uitgebreide line-up van dynamische Pride gerelateerde evenementen, belooft het team. Zoals:
* The Better Society Masterclass - The Social Hub lanceert de allereerste eigen 3-daagse impactgedreven masterclass om de volgende generatie van opkomende change agents te inspireren. Met interessante lezingen, educatieve sessies en workshops onder leiding van internationale sociale leiders, zoals Ron Simpson, Marieke Samallo, Jason M. Primrose en Arianna Nencini, besteedt de masterclass speciale aandacht aan hoe samenwerking en partnerschappen de bouwstenen vormen voor een betere samenleving.
* Pride University lecture series - Pride University is een samenwerking tussen de instellingen voor hoger onderwijs uit Amsterdam, waaronder de VU, HvA, Inholland, UvA en ROC Amsterdam. De colleges worden gegeven door prominente leden binnen de LHBTIQA+ community zoals Hanna van Vliet en Haroon Ali.
* Pride Hub events - Stichting Pride Amsterdam organiseert verschillende evenementen in de ruimtes van The Social Hub, variërend van een panelgesprek over liefde, relaties, intimiteit en seksuele autonomie in de trans community tot een workshop voor iedereen die geïnteresseerd is in ensemblezang met mede-LHBTIQA+ zangers.
Meer info hierover vind je hier.
‘No Sleep Till Inclusion Is Real’ Campagne
Alle activiteiten tijdens Pride maken deel uit van The Social Hub's nieuwe campagne "No Sleep Till Inclusion Is Real". De campagne vraagt aandacht voor de strijd van de Queer community, viert hun prestaties en versterkt hun stem. Door te focussen op wat ons 's nachts wakker houdt, wil The Social Hub een meer inclusieve samenleving bevorderen en elke zonsopgang omzetten in de mogelijkheid om van de wereld een betere plek te maken.
Bekijk de nieuwe film als eerste, in het venster hieronder.
(PVwK)
Over The Social Hub
'De Social Hub biedt onderdak aan een diverse gemeenschap waar mensen komen om te leren, te verblijven, te werken en te spelen. Het toonaangevende hybride hospitality concept van The Social Hub is ontworpen om studenten, toeristen, buren en ondernemers te verwelkomen om betekenisvolle en leuke ervaringen te creëren onder één dak. The Social Hub richt zich op het creëren van een betere samenleving en een eerlijkere en groenere wereld door middel van programma's voor de gemeenschap en de impact van de bedrijfsactiviteiten. The Social Hub, voorheen bekend als The Student Hotel, is opgericht in 2012 en het hoofdkantoor in Amsterdam heeft meer dan 800 medewerkers. In totaal heeft The Social Hub 23 locaties, waaronder in Amsterdam, Barcelona, Berlijn, Bologna, Delft, Eindhoven, Florence, Groningen, Maastricht, Madrid, Parijs, Rotterdam, Den Haag, Toulouse en Wenen. Binnenkort worden er drie nieuwe hubs geopend in Glasgow, Porto en San Sebastian. In 2025 worden er ook hotels geopend in Florence Belfiore, Lissabon, Rome en Turijn. Met bijna 10.000 kamers in heel Europa wil The Social Hub unieke ervaringen bieden aan de community van internationale gasten en de lokale bevolking.Meer info klik hier.'
(bron: TSH)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- . change agents
- The Social Hub
- Pride
- The Student Hotel
- managing director
- LHBTIQA+
- inclusief
- slapen
- Wibautstraat
- Social Hub
- community Frank Uffen
- gay
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing