Wervingscampagne gestart om personeelstekort zwembaden aan te pakken

- Algemeen
- 11 jul 2024 @ 08:25
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 11 jul 2024 @ 08:25
- Michiel van Zaane
De Werkgevers in Zwembaden en Zwemscholen (WiZZ) lanceren een nieuwe arbeidsmarktcampagne om het personeelstekort in de sector op te lossen.
Jaarlijks staan bij zwembaden en zwemscholen gemiddeld 1100 vacatures open, met name voor zwemdocenten, horecapersoneel en toezichthouders. Zonder voldoende gekwalificeerd personeel kunnen kinderen niet leren zwemmen en kunnen sporters hun passie niet uitoefenen. Vooral voor mensen met een beperking, voor wie zwemmen de meest populaire sport is, is dit belangrijk. Volgens de WIZZ is het essentieel dat zwemonderwijs en zwemsport voor iedereen toegankelijk blijven in hun eigen omgeving. Momenteel dreigen zwembaden door de personeelstekorten hun lessen te moeten verminderen, bezoekersaantallen te moeten maximeren of openingstijden aan te passen.
Positieve aandacht
Doel van de campagne is om de zwembadsector op een positieve manier onder de aandacht te brengen bij mensen die graag iets willen betekenen voor anderen. Je leert immers zwemmen 'voor het leven'. Daarnaast richt de campagne zich op mensen die een baan hebben, maar een nieuwe loopbaan ambiëren in een sportieve en gezonde branche. Ook schoolverlaters behoren tot de beoogde doelgroep.
De campagne benadrukt de maatschappelijke en sociale functie van het zwembad: een wereld vol enthousiaste medewerkers, sportiviteit en plezier. Bezoekers komen er om te sporten, te leren, feestjes te vieren, te herstellen en voor ontspanning. Medewerkers in deze sector creëren een veilige en plezierige omgeving en zorgen voor een gastvrije ontvangst. Het motto van de campagne is “Laat je enthousiasme werken!”
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ace & Tate zet volgende stap met nieuwe CEO en focus op eyecare
- [analyse] 'Trump buigt voor Big Tech - niet andersom'
- [onderzoek] Nederland loopt miljarden mis door trage AI-adoptie
- [onderzoek] Bijna 40 procent Nederlandse vrouwen overweegt...
- 'My name is Bezos, Jeff Bezos'
- Brenda Smith finalist European Marketer of the Year 2025
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center