Bekijk het eens vanuit de klant!
- Algemeen
- 4 dec 2014 @ 12:45
- Link
-
Alice van den Boogaard
Opportunity Manager
Value X i.o. - PatiëntrelatieTechnologieInnovatie
- 4 dec 2014 @ 12:45
- Alice van den Boogaard
Vanuit het perspectief van de klant naar je business kijken, opent nieuwe commerciële mogelijkheden. Dat klinkt heel logisch en wellicht als een open deur. Maar, menig bedrijf laat kansen liggen. Hierbij een voorbeeld van een project uit mijn eigen praktijk.
Het gaat hier om een startup die een applicatie (web en mobiel) heeft ontwikkeld op het gebied van fitness en voeding. Een dertien in een dozijn oplossing met een plat verdienmodel van dozen schuiven bij sportscholen. In een vechtersmarkt waar door middel van lage prijzen een marktaandeel moet worden behaald. De applicatie heeft wel interessante mogelijkheden voor interactie. Vraag: wat zijn de commerciële mogelijkheden?
De applicatie is een smal product, beweging en voeding, terwijl mensen juist steeds meer met fitheid bezig zijn in een breder perspectief. Dit is te vatten onder het thema vitaliteit: beweging, voeding, algemene gezondheid, spiritualiteit, mindfulness, zelfontplooiing etc. Mensen groeien hier ook in, hun interesses verdiepen en/of verbreden. Hier past veel verschillende content bij. Hier liggen ook de commerciële kansen. Het aanbieden van een uniek en onderscheidend aanbod voor gebruikers: content binnen het thema vitaliteit. Er openen zich ook vijf verschillende mogelijkheden om geld te verdienen:
Zo ontstaat er een uniek aanbod met een grote potentiële markt. Er zijn zo ook vijf manieren om geld te verdienen geïnventariseerd.
-
Alice van den Boogaard
- Werkt bij: Value X i.o.
- Functie: Opportunity Manager
- Website:http://www.valuex.nl/
- Profiel »
- Alice van den Boogaard
- Abonnement
- Zorgmarketing
- Content
- Aanbod
- Waardeketen
- Gebruiker
- App
- Database
- Commerciële kansen
- Klantperspectief
- Innovatie
- Interactie
- Vitaliteit
- Consument
- Startup
- Patiëntrelatie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nielsen Consumer Outlook 2026: zes insights voor marketeers
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #6 met Kalverliefde-founder...
- Podcastserie over kracht van merkcommunicatie
- KPN wint wereldtitel met PR-campagne ‘Stukje van mij’
- Paulien Cornelisse wint NS Publieksprijs 2025
- AMMA’s 2026: inzenders krijgen meer tijd en duidelijkheid
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

