Biografie Alice van den Boogaard werkt al meer dan 15 jaar op het raakvlak tussen klant- en marktstrategie en marketing intelligence. Zij vertaalt klant- en marktinzichten naar strategie en operationele doelstellingen, leidend tot zeer gewenste business resultaten, zoals verhoogde commerciële slagkracht en het winnen van de strijd om de klant.
Alice assisteert bedrijven in het met nieuwe ogen naar hun organisatie kijken: vanuit het perspectief van de klant. Haar bedrijf begeleidt mensen in dit andere denken en met gedegen analyses (van klant, markt en concurrent) om nieuwe commerciële mogelijkheden inzichtelijk te maken, resulterend in verbeterde bedrijfsresultaten. Verbeterde bedrijfsresultaten betekent nieuwe markten en doelgroepen. Dit perspectief verbetert ook klanttevredenheid, klantloyaliteit, retentie (klantbehoud), up & cross sell….. alle leidend naar hogere omzet. Alice doet dit als interim (project)manager, adviseur, spreker, workshop gever en, sinds kort, ook als blogger.
Anderen over Alice: visionair, groot analytisch en conceptioneel vermogen, uitstekende communicator, inspirator, vrije denker, denkt in oplossingen, resultaat gericht.