Hallo Achmea, ik wil graag klant worden!

Hallo Achmea, ik wil graag klant worden!
  • Algemeen
  • 14 nov 2014 @ 08:30
  • Link
  • Alice van den Boogaard
    Alice van den Boogaard

    Opportunity Manager
    Value X i.o.
  • ZorgverzekeringMarktwerking

Het loopt weer tegen het eind van het jaar. Tijd voor de jaarlijkse switch ronde in zorgverzekeringsland. Pffff, ik bemoei me er nooit mee. Voor mij is het één pot nat. De laagste prijs is niet een basis waarop ik een verzekeraar wil kiezen die bij mij past.

Toeval wil dat ik onlangs het jaarverslag van Achmea heb gelezen. Ik ben hier nogal van onder de indruk. Zo heb ik geleerd dat Achmea maatschappelijk hele mooie dingen doet. Zoals; het bij elkaar brengen van patiënten, mantelzorgers en vrijwilligers via ‘WeHelpen’, het actief bijdragen aan een duurzame verbetering van de omgeving van hulpbehoevenden via de Achmea Foundation en de iCane; een intelligente taststok voor blinden en slechtzienden.

Ja! Dat wil ik horen! Dat heeft voor mij onderscheidend vermogen. Bij die club wil ik horen. Daar wil ik ook een paar euro meer per maand voor betalen. Dat geeft mij een goed gevoel. Dat maakt van mij een instant loyale klant!

Als loyale klant ben ik ontvankelijk voor een persoonlijk, voor mij relevant aanbod van andere mooie brands onder de Achmeavlag. Ik heb een auto. Ik heb een huis met een inboedel. Ik ben / heb nog veel meer wat voor een bedrijf als Achmea van waarde is. Als loyale klant, vertel ik dat u graag.

Stuur mij een vragenlijst met de mededeling dat u als Achmea mij goed van dienst wil zijn. Doe mij een mooi aanbod dat persoonlijk is en voor mij relevant. U kunt mij een mooie korting geven voor een verzekeringspakket met meerdere polissen. U kunt mij ook vertellen dat er een x bedrag van mijn totale premie naar een door mij te kiezen maatschappelijke activiteit van Achmea gaat.

Als loyale klant sta ik ook open voor tips om met mijn, medische, achtergrond vitaal en gezond te blijven. Preventief heet dat. Ik zie het als service en het scheelt u declaraties. Ik vind het helemaal prima als u al mijn persoonlijke gegevens gebruikt om mij relevante producten aan te bieden en met mij te communiceren.

Ik heb wel voorkeuren. Veel papier met onduidelijk voorwaarden? Nee, dank u wel. Eindeloos zoeken op uw websites naar voor mij relevante informatie? Nee, dank u wel. Alleen communicatie via digitale kanalen? Nee, dank ik wel. Ik hou van bellen. Ik wil al mijn ‘problemen’ op het gebied van verzekeringen en veranderingen in mijn persoonlijke situatie over de schutting kunnen flikkeren. Ik wil heel graag dat u met mij meedenkt, zodat mijn verzekeringen altijd tip top in orde zijn.

Eén duidelijke button voor aanmelden alstublieft. Ik heb ook telefoon, het nummer staat op mijn website.

Je als organisatie onderscheiden, trekt klanten aan die bewust voor je kiezen. Loyale klanten. Deze zijn minder gevoelig voor prijs, nemen meer producten af en blijven klant. Big data, marketing intelligence en marktonderzoek bieden volop mogelijkheden om (deze) klanten one-to-one te bedienen en ze een goed gevoel te geven.

Alice van den Boogaard

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken