Hoorzorgketens naar rechter om aanbesteding Achmea
- Algemeen
- 29 mei 2015 @ 16:00
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - MarktwerkingZorgverzekering
- 29 mei 2015 @ 16:00
- Redactie Zorgmarketing
Hoorzorgwinkels, waaronder marktleiders Schoonenberg Hoorcomfort en Beter Horen, spannen een kort geding aan tegen Achmea, schrijft het FD. Ze zijn boos over de nieuwe manier waarop de zorgverzekeraar de hoorzorg aanbesteedt.
Achmea wil vanaf volgend jaar met maar twee partijen, in plaats van drie nu, een contract sluiten. Achmea-verzekerden die toch naar een andere audiciën willen, worden volgens de procederende partijen op hoge kosten gejaagd, schrijft de krant. De angst is dat audiciëns die geen contract krijgen op die manier voor Achmea-verzekerden straks geen optie meer zijn.
Schoonenberg Hoorcomfort en Beter Horen vinden het te ver gaan dat Achmea straks bij verzekerden het eigen risico van €375 niet in rekening brengt wanneer ze naar een gecontracteerde partij gaan. Bovendien is de kritiek dat reparaties door een ongecontracteerde audicien straks niet meer vergoed worden. Dat is in strijd met de regels, vinden de marktleiders. 'Maar wat vooral zorgen baart is dat prijs doorslaggevend lijkt te zijn', zegt een woordvoerder van Beter Horen in Het Financieele Dagblad. 'Dat gaat ten koste van de kwaliteit.'
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

