De gemene deler tussen omzetgroei, klantloyaliteit en big data
- Online
- 22 jan 2016 @ 13:35
- Link
-
Alice van den Boogaard
Opportunity Manager
Value X i.o. - Big dataStrategieInnovatie
- 22 jan 2016 @ 13:35
- Alice van den Boogaard
De laatste paar maanden heb ik een serie hele interessante gesprekken gehad met ondernemers over hun grootste business vraagstukken. De centrale thema’s hierin zijn: Hoe zorg ik voor omzetgroei? Hoe krijg en/of behoud ik loyale klanten? Wat doe ik met de steeds groeiende berg aan data die ik heb over mijn klanten? Grote complexe vraagstukken waar het over veel geld gaat en waar resultaat niet altijd helder en duidelijk is. Moeilijk en ingewikkeld. Toch? Nou, nee! Het wordt heel helder, duidelijk, behapbaar en leidt naar grote resultaten als we business net vanuit een andere invalshoek bekijken.
Laten we beginnen met een cruciale vraag. Wat is de essentie van zaken doen? Dat is: het invullen van behoeften van klanten, tegen vergoeding.
De essentie van zaken doen
Als we met deze invalshoek, vanuit (de uitwisseling van) waarden, naar business kijken, is er een gemene deler tussen de drie genoemde grote business vraagstukken. Door waarden te leveren, het invullen van behoeften van klanten (leveren waar de klant om vraagt) worden waarden terug ontvangen, wat leidt tot omzetgroei. Het invullen van behoeften van klanten, maakt loyale klanten. Loyale klanten zorgen voor omzetgroei, direct en indirect. Loyale klanten blijven klant, nemen meer producten en diensten af en bevelen uw business aan bij anderen (nieuwe klanten tegen minimale kosten).
De vraag die elke business zichzelf zou moeten stellen is: hoe verhoog ik waarden en hoe zorg ik ervoor dat waarden optimaal worden uitgewisseld. Hierbij is een set van ontwikkelingen belangrijk, zoals: persoonlijke en voor de klant relevante productsamenstellingen, direct contact met klanten via internet en mobiele applicaties en het gebruik van Big Data om die vragen te beantwoorden.
Dit thema heeft mijn passie en ik ben er al een aantal jaren mee bezig. Ik heb een model ontwikkeld dat ondernemers helpt om: waarden te verhogen, uitwisseling van waarden te optimaliseren en de resultaten van hun bedrijven duurzaam te verbeteren. Ik wil het thema waarden management (of Value Exchange Management) met zoveel mogelijk bedrijven delen. Over dit thema valt veel te vertellen en ik zie uit naar een mooie reeks blogs, presentaties en gesprekken met ondernemers.
-
Alice van den Boogaard
- Werkt bij: Value X i.o.
- Functie: Opportunity Manager
- Website:http://www.valuex.nl/
- Profiel »
- persoonlijke
- waarden
- klantloyaliteit
- internet
- relevante productsamenstellingen
- mobiele applicaties
- Big Data
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Schiphol digitaliseert... 12-05-2025
- Ad Alliance test Vertical... 12-05-2025
- Amsterdam lanceert eigen AI-assistent08-05-2025
- [onderzoek] Gen Z kritisch op merken... 02-05-2025
- 3D-advertenties brengen... 23-04-2025
- Influencers moeten zich opnieuw... 22-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management