Postillion Hotels wil bij jonge hotello op de radar komen
- B2b
- 19 jun 2018 @ 11:24
- Link
-
Wout Maas
redacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - Interview
- 19 jun 2018 @ 11:24
- Wout Maas
Postillion Hotels biedt de winnaar van de 'The NXT GM Challenge' een baan als general manager van zijn vestiging bij Amersfoort Veluwemeer. Het doel is tweeledig, enerzijds meer op het netvlies van jonge hotello’s komen, anderzijds talent vinden dat de status quo durft te challengen. Gesprek met commercieel directeur Mark Struik.
Wie heeft het initiatief genomen om The NXT GM Challenge in het leven te roepen? En waarom heeft Postillion Hotels besloten om zich aan deze prijs te verbinden?
Het idee is ontstaan bij onze ceo Erik-Jan Ginjaar in combinatie met een aantal bestuursleden van HotelloTOP. Postillion Hotels is met een actieve herpositionering bezig op de hotelmarkt. In het verlengde daarvan zijn we sinds enige tijd ook actief bezig met onze propositie op de arbeidsmarkt om zo onze groei ook op het personeelsvlak te kunnen bijhouden. Binnen de arbeidsmarkt van de hotellerie spelen de hoge hotelscholen een belangrijke rol, maar is het lastig om bij de studenten op de radar te komen. Vanuit de hotelscholen ligt vaak de hele wereld als werkveld aan je voeten en is het voor een wat kleinere onafhankelijke keten lastig om te concurreren met de global brands die je mogelijkheden bieden van China tot Amerika. Om in deze slag een extra stap te zetten waren we op zoek naar een ludieke actie om zo bij de jonge hotello op de radar te komen.
Wat houdt The NXT GM Challenge precies in?
De challenge geeft een young professional de kans om een kickstart aan zijn carrière te geven. Normaal gesproken begin je in de hotellerie wat onderaan de ladder en kun je je opwerken naar de top. Via deze weg geven we nu een young professional - laatste studiejaar of niet langer dan twee jaar afgestudeerd - de kans direct eindverantwoordelijk te worden op één van onze locaties. Hiervoor zijn we op zoek naar mensen met ondernemerschap en lef, twee associaties die in ons dna voorkomen. Postillion is een keten die 'ervan houdt’ om de toch wat traditionele markt een beetje op te schudden. Daarvoor hebben we niet alleen de juiste ideeën, maar ook de juiste mensen nodig. Mensen die dit durven.
De winnaar van de 'The NXT GM Challenge' wordt voor twaalf maanden general manager van Postillion Hotel Amersfoort Veluwemeer. Waarom is specifiek voor deze locatie gekozen?
We hebben binnen ons portfolio van hotels gekeken naar een product waarbij we een interessante businessmix hebben, maar ook naar een businessmix waarbij een relatief kort dienstverband een niet al te grote impact heeft. In sommige locaties lopen er veel langdurige relaties via de general manager en is een snelle wisseling niet altijd opportuun. In Amersfoort Veluwemeer is dit te overzien. Daarnaast is het een locatie waarbij het F&B product (restaurant & bar) grote impact heeft op de omzet en het resultaat. Dit in combinatie met de hotelkamers, sluit goed aan bij het curriculum van de Nederlandse hotelscholen. De general manager kan hier goed sturen op service en productiviteit, terwijl hij ook echt gastheerschap moet laten zien.
Is het wel verantwoord om een starter in de hospitality zo’n grote verantwoordelijkheid te geven?
Dit is een veel gehoorde vraag en opmerking. Natuurlijk zitten er risico’s aan, maar dat past bij het karakter van Postillion: met lef ondernemen. Uiteraard zorgen we voor een goed vangnet. Dat doen we door middel van begeleiding & coaching door captains of industry. Elke maand een nieuwe met verschillende specialiteiten. Daardoor komt het volledige ondernemerschap en gastheerschap goed aan bod. Tijdens de challenge worden de kandidaten aan serieuze en pittige opdrachten onderworpen. Op die manier verwachten we dat er een sterke kandidaat uitkomt. De winnaar krijgt daarna de baan inclusief alle lusten en lasten, dat betekent ook dat hij wordt opgenomen in de reguliere reportinglijnen van Postillion en dat hij de collega GM’s en Support Managers als sparringpartner heeft.
In dit kader, wat zijn in algemene zin uw wensen/verwachtingen van de winnaar?
Ik verwacht dat de winnaar een hotello pur sang is, iemand die leeft voor de gastvrijheid. Hij moet ondernemerschap en lef in zijn bloed hebben. Je komt op jonge leeftijd vol in de spotlight en moet daarbij wel direct presteren. Het gaat om een locatie met echte medewerkers en gasten. Met een young professional - het MT van Postillion is al redelijk jong met gemiddeld 32 jaar - hopen we opnieuw iemand binnen te halen met frisse ideeën, iemand die de status quo durft te challengen. Uiteindelijk gaat om een kick-start van je carrière.
-
Wout Maas
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- De marketingtransfers van week 17, 2025
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Van buikgevoel naar breinstrategie op Nima Marketing Day 2025
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
- Spotler neemt Lets Get Digital over30-04-2025
- Wing Cheung op Nima Marketing Day:... 30-04-2025
- Martijn Kleij benoemd tot CCO van... 29-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management