Boomerang Agency roept op tot Screen Free Sunday
- B2b
- 30 jan 2019 @ 10:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - SmartphoneDigitaal
- 30 jan 2019 @ 10:01
- Lucas Boon
De hele dag turen op een beeldscherm leidt tot slapeloosheid, depressie en minder sex. Reden voor Boomerang Agency en crowdacting platform CollAction om een maandelijkse schermloze zondag in het leven te roepen.
In 2009 besteedden we de helft van onze vrije tijd op schermen, tien jaar later is dat 90%. Onder meer dit Ted-filmpje legt de pijnlijke feiten bloot. Boomerang Agency en CollAction zijn daarom het initiatief Screen Free Sunday gestart, wat moet leiden tot een leven met minder stress en meer ontspanning.
Alexander Veltman, mede-eigenaar van Boomerang, laat weten: 'Als je kritisch kijkt naar hoeveel tijd we doorbrengen op de smartphone of achter de laptop, dan schrik je je rot. Natuurlijk brengen schermen entertainment en ontspanning, maar toch bekruipt je soms het gevoel dat het leven aan je voorbij gaat terwijl je binnen naar dat scherm zit te turen. Door deel te nemen aan Screen Free Sunday proberen we collega's bewust te maken van het belang van schermvrije tijd.'
Verdubbelen
Het initiatief gaat als volgt in zijn werk: je zegt toe om eens per maand (op zondag) je schermen niet te gebruiken. Dat betekent geen smartphone, televisie, laptop en tablet. De ambitie is om in de maand januari 500 deelnemers aan te trekken en vervolgens iedere maand te verdubbelen. In december zouden dan één miljoen personen aangesloten moeten zijn. De eerste Screen Free Sunday viel op 27 januari. Ga naar de website voor meer informatie.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 44, 202531-10-2025
- [onderzoek] Werknemers willen... 30-10-2025
- DPG Media integreert Brand Metrics... 28-10-2025
- Marketingtransfers week 43, 202524-10-2025
- Buitenreclame groeit door, digitaal... 22-10-2025
- Marketingtransfers week 42, 202517-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

