Boomerang Agency roept op tot Screen Free Sunday
- B2b
- 30 jan 2019 @ 10:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - SmartphoneDigitaal
- 30 jan 2019 @ 10:01
- Lucas Boon
De hele dag turen op een beeldscherm leidt tot slapeloosheid, depressie en minder sex. Reden voor Boomerang Agency en crowdacting platform CollAction om een maandelijkse schermloze zondag in het leven te roepen.
In 2009 besteedden we de helft van onze vrije tijd op schermen, tien jaar later is dat 90%. Onder meer dit Ted-filmpje legt de pijnlijke feiten bloot. Boomerang Agency en CollAction zijn daarom het initiatief Screen Free Sunday gestart, wat moet leiden tot een leven met minder stress en meer ontspanning.
Alexander Veltman, mede-eigenaar van Boomerang, laat weten: 'Als je kritisch kijkt naar hoeveel tijd we doorbrengen op de smartphone of achter de laptop, dan schrik je je rot. Natuurlijk brengen schermen entertainment en ontspanning, maar toch bekruipt je soms het gevoel dat het leven aan je voorbij gaat terwijl je binnen naar dat scherm zit te turen. Door deel te nemen aan Screen Free Sunday proberen we collega's bewust te maken van het belang van schermvrije tijd.'
Verdubbelen
Het initiatief gaat als volgt in zijn werk: je zegt toe om eens per maand (op zondag) je schermen niet te gebruiken. Dat betekent geen smartphone, televisie, laptop en tablet. De ambitie is om in de maand januari 500 deelnemers aan te trekken en vervolgens iedere maand te verdubbelen. In december zouden dan één miljoen personen aangesloten moeten zijn. De eerste Screen Free Sunday viel op 27 januari. Ga naar de website voor meer informatie.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing