Boomerang Agency roept op tot Screen Free Sunday

Boomerang Agency roept op tot Screen Free Sunday
  • B2b
  • 30 jan 2019 @ 10:01
  • 11159 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • SmartphoneDigitaal

De hele dag turen op een beeldscherm leidt tot slapeloosheid, depressie en minder sex. Reden voor Boomerang Agency en crowdacting platform CollAction om een maandelijkse schermloze zondag in het leven te roepen.

In 2009 besteedden we de helft van onze vrije tijd op schermen, tien jaar later is dat 90%. Onder meer dit Ted-filmpje legt de pijnlijke feiten bloot. Boomerang Agency en CollAction zijn daarom het initiatief Screen Free Sunday gestart, wat moet leiden tot een leven met minder stress en meer ontspanning.

Alexander Veltman, mede-eigenaar van Boomerang, laat weten: 'Als je kritisch kijkt naar hoeveel tijd we doorbrengen op de smartphone of achter de laptop, dan schrik je je rot. Natuurlijk brengen schermen entertainment en ontspanning, maar toch bekruipt je soms het gevoel dat het leven aan je voorbij gaat terwijl je binnen naar dat scherm zit te turen. Door deel te nemen aan Screen Free Sunday proberen we collega's bewust te maken van het belang van schermvrije tijd.'

Verdubbelen

Het initiatief gaat als volgt in zijn werk: je zegt toe om eens per maand (op zondag) je schermen niet te gebruiken. Dat betekent geen smartphone, televisie, laptop en tablet. De ambitie is om in de maand januari 500 deelnemers aan te trekken en vervolgens iedere maand te verdubbelen. In december zouden dan één miljoen personen aangesloten moeten zijn. De eerste Screen Free Sunday viel op 27 januari. Ga naar de website voor meer informatie.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken