Renault betreedt Chinese markt
- B2b
- 16 apr 2019 @ 10:16
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Automotive
- 16 apr 2019 @ 10:16
- Sjaak Hoogkamer
Met de wereldpremière van de Renault City K-ZE maakt Groupe Renault zijn entree in China. Zes maanden na de presentatie van het conceptmodel op de autosalon van Parijs staat de zesde elektrische productieauto op de autoshow van Shanghai.
Het publieksdebuut demonstreert de kracht van Renault en Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) om een concept in relatief korte tijd realiteit te maken. De verkoop start nog voor het einde van dit jaar. De Renault City K-ZE is het eerste elektrische A-segmentmodel van een joint venture ontwikkeld in China vóór China. De auto wordt in China gebouwd door eGT New Energy Automotive Co., Ltd., de joint venture van de alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi en de Chinese fabrikant Dongfeng.
Snellader
Dankzij verschillende laadmogelijkheden kan de Renault City K-ZE worden opgeladen via een huishoudelijk stopcontact (220V) en bij publieke oplaadpunten. Via een snellader is de batterij in 50 minuten tot 80% op te laden. Bij normale laadsnelheid duurt het vier uur om de batterij tot 100% op te laden. Met het toonaangevende interactieve systeem met 8-inch kleurenscherm zijn inzittenden altijd connected. Gebruikers hebben ook controle over het systeem via een app. Het biedt online navigatie, real-time EV-informatie, 4G-wifi, online entertainment en intelligente spraakbediening.
Kwaliteit
De Renault City K-ZE wordt in China geproduceerd volgens de strikte, wereldwijde kwaliteitsnormen van Groupe Renault. De auto bevat de geavanceerde elektrische technologie van Renault. Het model is uitgerust met veiligheidsvoorzieningen, waaronder een bandenspanningscontrolesysteem en achteruitrijcamera.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing