Fieldlab kondigt eerste test-events aan
- B2b
- 26 jan 2021 @ 15:46
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Evenement
- 26 jan 2021 @ 15:46
- Lucas Boon
Fieldlab Evenementen gaat op maandag 15 februari van start met het eerste test-evenement sinds de huidige lockdown. Hiervoor heeft het demissionair kabinet vandaag toestemming gegeven. Doel is het vergaren van inzichten rondom het verlagen van besmettingsrisico's op evenementen.
Fieldlab, een initiatief van de eventsector om meer versoepelingen voor events te verwezenlijken, voert onderzoek uit bij in eerste instantie acht events. Er wordt onderzoek gedaan naar contactmomenten 'in de bubbels en het gedrag van bezoekers', door onder meer Radboud UMC en BUAS in samenwerking met Logistics Community Brabant.
Het eerste test-event vindt plaats op maandag 15 februari in het Beatrix Theater te Utrecht, waar Eventplatform vanaf 12:00 uur een zakelijk congres organiseert. Onder de titel ‘Back to Live’ wordt de toekomst van de zakelijke eventbranche besproken. In totaal worden 500 mensen uitgenodigd. Fieldlab verdeelt deze in drie groepen van 50, 200 en 250 personen.
Op zaterdag 20 februari speelt Guido Weijers een voorstelling, eveneens in het Beatrix Theater. Kaarten zijn beschikbaar via de website van de cabaretier. Ook hier verwelkomt Fieldlab drie groepen van 50, 200 en 250 bezoekers.
Het derde onderzoek wordt georganiseerd rondom de thuiswedstrijd van voetbalclub NEC in de Keuken Kampioen Divisie tegen De Graafschap. Hiervoor worden 1.500 seizoenkaarthouders van de Nijmeegse club in de gelegenheid gesteld de wedstrijd bij te wonen. Bij dit onderzoek hanteert Fieldlab zes zogenoemde bubbels van 250 supporters.
Bezoekers ondergaan maximaal 48 uur voor het desbetreffende event een PCR-test en tonen vooraf een negatief testresultaat. Aan de hand van de onderzoeksresultaten wordt toegewerkt naar veilige en verantwoorde evenementen met een verhoogde bezoekerscapaciteit, aldus Fieldlab.
Voortouw
Pieter Lubberts, manager van het programmateam Fieldlab Evenementen, zegt: 'Dit is goed nieuws. We staan aan de vooravond van de vier eerste praktijktesten en bovendien in de startblokken voor de andere events, zowel indoor als outdoor. We verwachten dat we in de tweede helft van februari alle events kunnen houden. Hiermee laten we eens te meer zien dat we als Nederland wereldwijd het voortouw nemen in de evenementenbranche.'
Festivals
Verder heeft het demissionair kabinet toestemming gegeven voor onderzoeken bij twee indoor events en twee outdoor festivals. Data worden nog bekend gemaakt.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 42, 202517-10-2025
- Marketingtransfers week 41, 202510-10-2025
- VER lanceert app... 03-10-2025
- Marketingtransfers week 40, 202503-10-2025
- Marketingtransfers week 39, 202526-09-2025
- Albert Heijn heeft primeur met IAB... 25-09-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes