[Branded content] MvH Media: AI gaat het leven van de marketeer veranderen

[Branded content] MvH Media: AI gaat het leven van de marketeer veranderen
  • B2b
  • 14 jun 2023 @ 10:07
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Geen tag

MvH Media levert met twee sessies een belangrijke bijdrage aan de Nima Marketing Day in DeFabrique in Utrecht op 15 juni. Het online bureau ziet kennisdelen als één van de kernwaarden. Stijn Bergmans, Head of SEO & Data, vertelt over de sessies, wat MvH media doet en wat hij verwacht dat de toekomst brengt.

Waarom sponsort MvH Media Nima Marketing Day?
Zoals de naam al aangeeft, heeft Nima Marketing Day raakvlakken met hetgeen wij doen: Digital Marketing. Kennisdeling staat bij MvH Media hoog in het vaandel, dus vinden we dit soort evenementen en platformen onmisbaar. We geloven heel erg dat dit soort evenementen Daar dragen we graag ons steentje aan bij, om dit soort initiatieven te stimuleren.

Waarom mag marketingminnend Nederland deze marketingdag der dagen niet missen?
Dit is een dag waar (digital) marketeers samenkomen om kennis te delen. Niet alleen via spreeksessies, maar ook onder elkaar wordt er kennis uitgewisseld. Grote en gave merken delen hun inzichten, maar ook bureaus met expertise zijn aanwezig om hun cases te delen.

MvH Media host twee sessies; waar gaan ze over en wie staat er op het podium?
Zowel mijn collega Mark als ikzelf mogen onze kennis delen middels een spreeksessie. Mark zal met name inzichten delen over de het van Big Data in de marketingmix. Niet alleen waarom je een Data Warehouse zou moeten gebruiken, maar ook concrete use cases waarvoor en hoe je Big Data kunt inzetten.

Zelf deel ik mijn kennis er ervaring over Artificial Intelligence en de impact op het SEO-landschap. Waar kun je als SEO specialist A.I. voor gebruiken en wat zijn juist dingen die je niet moet doen.

Volgens ons zijn zowel Big Data als AI buzzwords in the scene. AI gaat het leven van de marketeer veranderen. Big Data is onmisbaar om bij te blijven in het snel veranderende digitale landschap.

Waarom mogen de bezoekers van NMD julllie sessies niet missen en wat hoop je dat ze marketingtechnisch meenemen na afloop?
|Bij MvH Media staat innovatie hoog in het vaandel. We vinden het belangrijk om voorop te lopen als MvH Media als het gaat om kennis. Dat is hoe we onze opdrachtgevers het beste kunnen helpen. De wereld van Digital verandert in een enorm tempo. We volgen de ontwikkelingen van (Generative) A.I. op de voet en geloven dat dit echt een gamechanger is in ons vakgebied. Daarbuiten vertrouwen we op de inzet van Big Data in zowel SEO, PPC als Social Media. Die aanpak, dat is waar we ook graag onze kennis over delen.

Wat is jullie het afgelopen jaar op marketinggebied opgevallen?
Als we kijken naar onze opdrachtgevers, zien we dat steeds meer specialistische kennis wordt ingehuurd via bureau, in plaats van het inhouse te doen. Dat is uiteraard niet iets wat we roepen omdat we zelf een bureau zijn, maar we vinden het met name een logische ontwikkeling. Bureaus zien namelijk dagelijks tien- tot hondertallen verschillende cases voorbij komen. Daardoor weten we wat werkt en wat niet in bepaalde branches of met bepaalde kanalen.

Daarnaast kan het haast niet zo zijn dat A.I. of ChatGPT je ontgaan is. Ongetwijfeld zullen alle Twitter- en LinkedIn tijdlijnen vol staan met deze ontwikkeling. Zoals gezegd vinden we dit echt een gamechanger, een soortgelijke ontwikkeling als toen de iPhone op de markt kwam. Deze gaat zoveel impact maken op hoe je als marketeer of als marketingafdeling gaat werken. Het

Wat is belangrijker in marketing? Onderbuikgevoel of harde data?
Beide is waar. Ik zou onderbuikgevoel in dit geval misschien willen vervangen voor gezond en logisch verstand. Ja, we geloven meer in Big Data dan op ons onderbuikgevoel of hetgeen wat Google of Facebook zegt. We creëeren onze eigen waarheden voor onze opdrachtgevers aan de hand van die Big Data om het zo efficient mogelijk in te zetten in campagnes. Daar hoort gezond verstand en zelfs een stukje risico bij. Hoewel risico wat negatief klinkt, bedoel ik dat meer in de zin van het durven testen. Bij MvH Media stimuleren we de 80-20 regel. In 80% van de tijd doe je wat je al deed, goede campagnes draaien voor je opdrachtgever. Die 20% gebruik je om nieuwe dingen te testen. Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Omdat we zoveel data hebben, stimuleren we dus dit te gebruiken om vernieuwende tests uit te rollen. 

Heeft AI al invloed op jullie vakgebied en hoe zien jullie de toekomst van AI?
Ongetwijfeld. Sinds december vorig jaar hebben we er allemaal een persoonlijk stagiaire bij: ChatGPT. We horen vaak dat A.I. of ChatGPT ons werk gaat overnemen, maar dat vinden we onzin. Je zou het moeten zien als een copiloot die je (repeterende) werk gemakkelijker en efficiënter maakt.  AI vervangt ons werk niet, maar het vervangt de manier waarop we werken. Dat betekent ook dat dat A.I. je werk niet gaat overnemen. Maar iemand die weet hoe A.I. in te zetten op een efficiënte manier, kan wel je werk overnemen. 

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken