Van Mossel Automotive koopt Belgische concurrent
- B2b
- 23 nov 2023 @ 06:56
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ShowroomtrafficDoelgroepen
- 23 nov 2023 @ 06:56
- Peter van Woensel Kooy
De snel groeiende autodealer en -importeur Van Mossel koopt Groep Mertens. De omzet van deze Belgische groep lag in 2022 op €100 miljoen, ook de dealercontracten met Volkswagen zijn interessant voor VanMossel.
'Elke overname vormt een puzzelstukje in ons geografisch doordacht plan', stelt ceo Koen Claesen van Van Mossel België-Luxemburg op Quotenet. 'We hebben in de afgelopen jaren veel bedrijven gekocht, maar ook veel overnameverzoeken afgewezen omdat ze niet binnen onze strategie passen.'
Van Mossel heeft nu 415 vestigingen verdeeld over België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland en het UK. De groep omvat dealerships van 44 automerken. Jaarlijks worden ruim 170.000 nieuwe en gebruikte auto’s verkocht. Daarnaast richt het bedrijf zich op schadeherstel en lease. De jaaromzet ligt op €5,4 miljard. Lees hier verder.
(bron: Quote, foto: VM Breda)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 47, 2024
- D&IN publiceert protocol datalekken
- Marketingtrends 2025: AI-snippets, TikTok-search, minder dure...
- [onderzoek] “Merken moeten inspelen op veranderende identiteit...
- Column Hoe ga je viral op LinkedIn?
- Hoe Mediahuis miljoenen klantinteracties personaliseert met...
Laatste Nieuws
- DDMA viert jubileum, Janssen... 29-11-2024
- Marketingtrends 2025: AI-snippets,... 29-11-2024
- D&IN publiceert protocol datalekken 28-11-2024
- Hoe Mediahuis miljoenen... 28-11-2024
- De marketingtransfers van week 47,... 22-11-2024
- [onderzoek] “Merken moeten inspelen... 19-11-2024