Softwareplatform voor E-mailmarketing Copernica: kleine aanpassingen, grote veranderingen
- B2b
- 7 jun 2024 @ 08:52
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 7 jun 2024 @ 08:52
- Redactie MarketingTribune
Copernica, dat in april nog werd verkozen tot beste e-mail-marketingsoftware van Nederland, is speciaal ontworpen om bedrijven en marketeers te helpen hun marketingcampagnes effectief te beheren en te optimaliseren. In hun sessie, laten Mediahuis en PI marketing zien hoe kleine aanpassingen in de marketingcampagnes tot grote veranderingen kunnen leiden.
Waarom zijn jullie sponsor van de NMD?
Wij zijn veel actief met evenementen om in contact te komen met onze doelgroep. Dit zijn doorgaans evenementen die heel specifiek zijn gericht op onlinemarketing en e-commerce. Omdat de NMD toespitst op marketing in de brede zin van het woord richt de NMD zich ook op een bredere doelgroep ten opzichte van die evenementen. Dit geeft ons de mogelijkheid om ook in contact te komen met organisaties buiten onze reguliere doelgroep. Daarnaast zien we ook nog steeds de beweging van geprinte marketing naar online middels e-mail. Aan de hand van onze sessie geven we ook graag de opgedane inzichten hiervan mee.
Wat is de kern van jullie sessie?
Drie jaar geleden is Mediahuis begonnen met hun e-mailmarketing activiteiten naar een hoger niveau te tillen. Hierbij hebben ze focus gelegd op:
- Het juiste gebruik van data
- Het automatiseren van het dagelijkse nieuwsbrief proces
- Het toevoegen van personalisatie in campagnes
- Continue A/B testen voor het optimale resultaat
We willen jullie graag meenemen in de reis die we samen de afgelopen 3 jaar hebben doorlopen. Zowel op operationeel als op technisch niveau zijn er enorme
optimalisaties doorgevoerd. Er zijn bovendien op grote schaal succesvolle cases opgezet. En verder worden er nog maandelijks nieuwe automation en personalisatie initiatieven getest en uitgerold.
Wat hoop je zelf te leren vandaag?
Wij focussen ons altijd heel erg op ons eigen speelveld: e-mail. Dat is waar we specialist in zijn en in excelleren. De NMD biedt een programma van neuro- tot sportmarketing. Een dag als vandaag biedt dan voor ons ook de mogelijkheid om te leren van marketeers die zich juist buiten ons speelveld begeven. Ik ben benieuwd wat wij hier ook uit mee kunnen nemen als lessen voor onze software en onze klanten.
Wat is voor jou(w) (bedrijf) de grootste kans en de grootste uitdaging in 2024?
Regelgeving om de privacy van consumenten te beschermen wordt steeds strenger. Dit gaat op voor de wetgeving omtrent first party data, maar ook voor hoe inboxproviders zoals Gmail kijken naar grote e-mailverzenders. Dit vergt voor ons aanpassingen binnen de software maar ook begeleiding richting onze klanten. De regelgeving rondom first person data biedt ons ook een grote kans. Data over bezoekers verzamelen moet anders, en e-mailmarketing speelt hierbij een belangrijke rol. E-mailmarketingsoftware wordt gebruikt om gepersonaliseerde marketingcampagnes te versturen naar een geselecteerde doelgroep. Dat kan niet zonder e-mailadres, dus de eerste stap is om de consument ertoe te bewegen haar e-mailadres achter te laten. Wanneer je toestemming van de consument krijgt om nieuwsbrieven en campagnes te versturen per e-mail, zit je qua privacy goed. Met Copernica kun je zowel (legaal) data verzamelen en inzetten, als gepersonaliseerd adverteren.
De sessie powered by Copernica vindt plaats tijdens Nima Marketing Day van 11.20-11.50 uur in zaal Jutekelder op donderdag 13 juni 2024 in DeFabrique in Utrecht.
Check nimamarketingday.nl voor updates van het programma of - beter nog - scoor meteen een ticket voordat je achter het net vist!
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DDMA viert jubileum, Janssen... 29-11-2024
- Marketingtrends 2025: AI-snippets,... 29-11-2024
- D&IN publiceert protocol datalekken 28-11-2024
- Hoe Mediahuis miljoenen... 28-11-2024
- De marketingtransfers van week 47,... 22-11-2024
- [onderzoek] “Merken moeten inspelen... 19-11-2024