[column] Corona betekent eind van globalisering en verandering consumptiepatronen
- B2b
- 17 feb 2020 @ 11:39
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - FoodMarketing
- 17 feb 2020 @ 11:39
- Gastblogger
De kosten van de globalisering worden groter dan de baten, laat de corona-uitbraak zien, stellen Ewald Engelen en Marianne Thieme. Door de industriële en intensieve wijze waarop dieren worden gehouden en gedood, belandden we de afgelopen 30 jaar steeds in crises of voedselschandalen, die de levens van mens en dier op het spel zetten.
Pandemieën hebben vrijwel allemaal hun oorsprong in de veehouderij, de jacht of de handel in wilde dieren. Maar de laatste decennia is er sprake van een duidelijke versnelling, schrijft het duo in de NRC. Door verdere schaalvergroting en intensivering van de vee- en vleesindustrie zullen ‘verstoringen’, zoals de huidige gevolgen van het corona-virus, endemisch worden – geen incidenten, maar structurele kenmerken van het mondiale economische systeem. 'Stoppen met het eten van dieren en ontvlechting van de ketens zijn de enige echte, structurele en duurzame oplossingen. Dat kan op twee manieren: kwaadschiks of goedschiks.'
Lees hier verder.
(bron: NRC)
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- laat de corona-uitbraak zien
- belanden we de afgelopen dertig jaar van de ene in de andere dierziektecrisis (of voedselschandaal) die levens van mens en dier op het spel zet.
- De kosten van de globalisering worden groter dan de baten
- stellen Ewald Engelen en Marianne Thieme. Door de industriële en intensieve wijze waarop dieren worden gehouden en gedood
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 44, 202531-10-2025
- [onderzoek] Werknemers willen... 30-10-2025
- DPG Media integreert Brand Metrics... 28-10-2025
- Marketingtransfers week 43, 202524-10-2025
- Buitenreclame groeit door, digitaal... 22-10-2025
- Marketingtransfers week 42, 202517-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

