MarketingTribune.nl verrijkt met platform Bureaus

 MarketingTribune.nl verrijkt met platform Bureaus
  • Bureaus
  • 12 nov 2013 @ 09:58
  • 27039 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Nieuwkomers

De website van MarketingTribune is vanaf vandaag verrijkt met het extra platform Bureaus. Op dit platform vinden bezoekers van marketingtribune.nl nieuws, achtergronden en analyses over alle relevante ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden gecreëerd. Naast informatie over alle nieuwe campagnes en commercials, geeft het platform Bureaus ook dagelijks inzicht in het creatieve proces van pitches, strategieën, concepten en awardfestivals. Het platform wordt qua content gemanaged door Bas Vlugt en Jeroen Mirck van het Nederlands Media Netwerk, die ook het platform Media coördineren. Platform Food&Retail zal door Peter van Woensel Kooy van de redactie van MarketingTribune worden ingevuld.

De website van het 2-wekelijkse marketingvakblad MarketingTribune kent sinds medio september een indeling in acht – en nu dus negen - gedifferentieerde marketingsegmenten met op maat gesneden marketingnieuws: Zorgmarketing, Business-to-Business, Contentmarketing, Design, Food en Retail, Media, Online Marketing en Sponsoring. Deze indeling is ontstaan uit het inzicht dat marketeers zich steeds meer specialiseren en elke dag op zoek zijn naar specifiek vaknieuws, analyses, interviews en trends. Voor elk segment is een professionele contentmanager aangesteld die naast de dagelijkse nieuwsvoorziening mede verantwoordelijk is voor bloggers en events.
De site is onderdeel van een crossmediale uitgeefstrategie waarvan ook het magazine MarketingTribune en de specifieke marketingevents (Nationale Coverdag, MultichannelDagen, Branded Content) onderdeel uitmaken.

Hoofdredacteur Sjaak Hoogkamer van MarketingTribune over de toevoeging van het platform Bureaus: ‘Dit is een typisch voorbeeld van voortschrijdend inzicht. Bij de eerste indeling in acht segmenten dachten we het speelveld van marketing goed in kaart te hebben. In de afgelopen weken bleek dat we nieuws uit de creatieve sector moeilijker konden rangschikken onder de bestaande platforms. Met de komst van Bureaus geven we reclame en creatie de plek die het verdient.’

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken