MarketingTribune.nl verrijkt met platform Bureaus
- Bureaus
- 12 nov 2013 @ 09:58
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Nieuwkomers
- 12 nov 2013 @ 09:58
- Redactie MarketingTribune
De website van MarketingTribune is vanaf vandaag verrijkt met het extra platform Bureaus. Op dit platform vinden bezoekers van marketingtribune.nl nieuws, achtergronden en analyses over alle relevante ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden gecreëerd. Naast informatie over alle nieuwe campagnes en commercials, geeft het platform Bureaus ook dagelijks inzicht in het creatieve proces van pitches, strategieën, concepten en awardfestivals. Het platform wordt qua content gemanaged door Bas Vlugt en Jeroen Mirck van het Nederlands Media Netwerk, die ook het platform Media coördineren. Platform Food&Retail zal door Peter van Woensel Kooy van de redactie van MarketingTribune worden ingevuld.
De website van het 2-wekelijkse marketingvakblad MarketingTribune kent sinds medio september een indeling in acht – en nu dus negen - gedifferentieerde marketingsegmenten met op maat gesneden marketingnieuws: Zorgmarketing, Business-to-Business, Contentmarketing, Design, Food en Retail, Media, Online Marketing en Sponsoring. Deze indeling is ontstaan uit het inzicht dat marketeers zich steeds meer specialiseren en elke dag op zoek zijn naar specifiek vaknieuws, analyses, interviews en trends. Voor elk segment is een professionele contentmanager aangesteld die naast de dagelijkse nieuwsvoorziening mede verantwoordelijk is voor bloggers en events.
De site is onderdeel van een crossmediale uitgeefstrategie waarvan ook het magazine MarketingTribune en de specifieke marketingevents (Nationale Coverdag, MultichannelDagen, Branded Content) onderdeel uitmaken.
Hoofdredacteur Sjaak Hoogkamer van MarketingTribune over de toevoeging van het platform Bureaus: ‘Dit is een typisch voorbeeld van voortschrijdend inzicht. Bij de eerste indeling in acht segmenten dachten we het speelveld van marketing goed in kaart te hebben. In de afgelopen weken bleek dat we nieuws uit de creatieve sector moeilijker konden rangschikken onder de bestaande platforms. Met de komst van Bureaus geven we reclame en creatie de plek die het verdient.’
- MarketingTribune
- Bas Vlugt
- nieuw platform
- online
- BBP Media
- Food & Retail
- Peter van Woensel Kooy
- Jeroen Mirck
- Bureaus
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
Laatste Nieuws
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
- NCTV wil Nederland vooruit laten... 03-11-2025
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

