Effie is klaar met recruitment voor vakjury

  • Bureaus
  • 16 jun 2014 @ 10:53
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardPersonaliaReclameBekroningen

Solliciteren voor de Effie-jury, het was weer eens wat anders. Uit ruim vijftig aanmeldingen (in één week tijd) koos de Effie-organisatie de afgelopen weken zes juryleden.

Mireille Spapens, BVA-bestuurslid en bij Effie verantwoordelijk voor de juryselectie: ‘Het openzetten van de vacatures voor de Effie-jury heeft tientallen goede kandidaten opgeleverd, terwijl er slechts zes posities te vullen waren. Dat betekent dat we veel mensen hebben moeten teleurstellen. Maar ook volgend jaar komen er weer plaatsen vrij. Dus als jij voldoet aan alle criteria zoals hiervoor beschreven, wil ik je mede namens mijn Effie Stuurgroepleden van harte uitnodigen je opnieuw te kandideren.’

Bij de selectie van kandidaten voor de Effie-jury zijn drie criteria gehanteerd. Voorwaarde was om lid te zijn of worden van VEA of BVA, de organisaties die de Effies in Nederland organiseren. Daarnaast ging het om verdieping (‘ruime kennis en ervaring op het gebied van marketing en reclame, in het bijzonder ook op het gebied van digital/ e-commerce’) en verbreding (‘werkzaam in een branche die nog niet is vertegenwoordigd in de Effie-jury’).

Alle kandidaten zijn door de Effie Stuurgroep getoetst aan de hand van deze criteria. Op basis daarvan heeft de Stuurgroep een selectie gemaakt en de voordrachten getoetst bij de besturen van VEA en BVA.

De EffieJury wordt gevormd door drie 8-koppige vakjury’s en een hoofdvoorzitter. Deze vakjury’s beoordelen campagnes in de categorieën ‘bewustwordingscampagnes’, ‘merkcampagnes’ en ‘gedragscampagnes’. De vakjury’s stellen de Effies voor de meest effectieve campagnes in de categorie vast. De hoofdjury bepaalt onder leiding van juryvoorzitter Ben Knapen, voormalig staatssecretaris van Europese Zaken en Ontwikkelingssamenwerking, wie er naar huis gaat met een Effie in de kleur brons, zilver of goud.

Net als de afgelopen jaren zijn er geen nominaties vooraf. Alle inzenders horen tijdens de uitreiking of ze een Effie gewonnen hebben of niet. De inzendronde is momenteel in volle gang. EffieCases kunnen t/m maandag 7 juli aworden ingestuurd.

De Effie Vakjury’s 2014 zijn als volgt samengesteld:

BEWUSTWORDINGSCAMPAGNES

Frits Spangenberg (Motivaction, voorzitter) onafhankelijk
Michael Amiabel (SE Consultantcy) onafhankelijk
Lone Vaerndal (Unicef) BVA
René Jaspers (McDonald's Nederland B.V.) BVA
Erik van Engelen (Eneco) BVA
Sylvia van Hooft (N=5) VEA
Léonie Koning (Initiative) VEA
Greo Belgers (Dawn) VEA






MERKCAMPAGNES

Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders, voorzitter) onafhankelijk
Madelon Schaap (707 Consult) onafhankelijk
Henriëtte van Swinderen (voorheen T-Mobile Nederland) BVA
Mylene Heystek (PPG Coatings Nederland) BVA
Aleks Fiege (Unilever) BVA
Daan Remarque (TBWA\Neboko) VEA
Ruud van de Zee (ZenithOptimedia) VEA
Boris Nihom (Achtung) VEA






GEDRAGSCAMPAGNES

Yvonne Prins (3MO, voorzitter) onafhankelijk 
Peeter Verlegh (SWOCC) onafhankelijk
Willem Jan Lems (Bol.com) BVA
Peter Haug (BMW) BVA
Heleen Crielaard (Rabobank) BVA
Antoinette Hoes (DDB & Tribal Worldwide VEA
Dick van der Lecq (Etcetera) VEA
Frank Bitter (Mediacom) VEA






De Effie-organisatie wil tot slot Tom Kniesmeijer, Willem Koch, Jochem Schouten, Erik Beenen, Bas Velthuis, Marc Pieterse, Daan de Raaf, Mireille Spapens en Ruud de Langen bedanken voor hun belangeloze inzet in de Effie-jury van de afgelopen jaren.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken