Cannes: Nederland staat 15 keer op shortlist Cyber Lions, Massive Music 8x bij Radio Lions
- Bureaus
- 17 jun 2014 @ 11:53
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesAwardBekroningenCannes
- 17 jun 2014 @ 11:53
- Jeroen Mirck
Het Cannes-circus gaat doorrr! Vanmorgen werden de nominaties bekend voor de Cyber Lions, de Radio Lions en de prijzen voor Design en Product Design. Nederland haalde in deze categorieën 19 keer de shortlist, waarbij Sweetie van Lemz wederom domineert, met zes vermeldingen voor de Cyber Lions.
Bij de Cyber Lions haalde Nederland 15 nominaties. Na Sweetie van Lemz (6 vermeldingen) sleepte DDB & Tribal Amsterdam 3 nominaties binnen: twee voor Nigrocharge Your Game (Adidas) en eentje voor Heineken's Fans of the World.
Twee nominaties waren er voor de bureaus W+K Amsterdam (Life Size Messi, voor Electronic Arts) en Sid Lee (Absolut Nextframe). Eenmaal genomineerd voor de Cyber Lions zijn Achtung! (Porsche Blind Trade) en N=5 (The Alzheimer Event).
Bij de Design Lions sleepte DDB & Tribal een nominatie binnen met Concept Briquette, terwijl er bij de Product Design Lions een vermelding is voor 'Raw For The Oceans', ontwikkeld door G-Star Raw Amsterdam zelf.
Opmerkelijk zijn de acht (!) vermeldingen voor Massive Music bij de Radio Lions, allemaal voor het werk aan een lever-campagne in samenwerking met het Ecuadoriaanse bureau Maruri Grey. Geen echt Nederlandse cases dus, maar toch een leuk resultaat voor Massive Music.
Het complete overzicht van alle shortlists staat op CannesLions.com.
Bekijk hier het overzicht van alle Nederlandse genomineerden.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Sweetie
- Lemz
- Cannes
- Massive Music
- Design Lions
- Adidas
- Cyber Lions
- Wieden+Kennedy
- Sid Lee
- Lions
- shortlist
- Cannes Lions
- Heineken
- Absolut
- N=5
- DDB & Tribal
- Achtung
- Messi
- Radio Lions
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing