Cannes: Nederland staat 15 keer op shortlist Cyber Lions, Massive Music 8x bij Radio Lions

- Bureaus
- 17 jun 2014 @ 11:53
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesAwardBekroningenCannes
- 17 jun 2014 @ 11:53
- Jeroen Mirck
Het Cannes-circus gaat doorrr! Vanmorgen werden de nominaties bekend voor de Cyber Lions, de Radio Lions en de prijzen voor Design en Product Design. Nederland haalde in deze categorieën 19 keer de shortlist, waarbij Sweetie van Lemz wederom domineert, met zes vermeldingen voor de Cyber Lions.
Bij de Cyber Lions haalde Nederland 15 nominaties. Na Sweetie van Lemz (6 vermeldingen) sleepte DDB & Tribal Amsterdam 3 nominaties binnen: twee voor Nigrocharge Your Game (Adidas) en eentje voor Heineken's Fans of the World.
Twee nominaties waren er voor de bureaus W+K Amsterdam (Life Size Messi, voor Electronic Arts) en Sid Lee (Absolut Nextframe). Eenmaal genomineerd voor de Cyber Lions zijn Achtung! (Porsche Blind Trade) en N=5 (The Alzheimer Event).
Bij de Design Lions sleepte DDB & Tribal een nominatie binnen met Concept Briquette, terwijl er bij de Product Design Lions een vermelding is voor 'Raw For The Oceans', ontwikkeld door G-Star Raw Amsterdam zelf.
Opmerkelijk zijn de acht (!) vermeldingen voor Massive Music bij de Radio Lions, allemaal voor het werk aan een lever-campagne in samenwerking met het Ecuadoriaanse bureau Maruri Grey. Geen echt Nederlandse cases dus, maar toch een leuk resultaat voor Massive Music.
Het complete overzicht van alle shortlists staat op CannesLions.com.
Bekijk hier het overzicht van alle Nederlandse genomineerden.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- N=5
- Cyber Lions
- shortlist
- Design Lions
- Lions
- Lemz
- Sid Lee
- Cannes Lions
- Massive Music
- Adidas
- Wieden+Kennedy
- Heineken
- DDB & Tribal
- Cannes
- Messi
- Absolut
- Sweetie
- Achtung
- Radio Lions
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Televisie Monopoly Nederland bereikt voorlopige eindfase
- Stoov op zoek naar de échte koukleum
- Natuurhuisje lanceert nieuwe merkstrategie
- Cases vanuit een abonnementsmodel zijn voor ons heel interessant
- Stayokay lanceert nieuwe merkcampagne: ‘Stay meer dan okay’
- Popcorn Stories ontwikkelt jongerencampagne voor 113...
Laatste Nieuws
- Campagne Vogelbescherming om meer... 27-01-2023
- Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy... 27-01-2023
- Nieuwe campagne Ziggo stelt... 26-01-2023
- Onderzoek InSites Consulting: 'We... 26-01-2023
- Regina Romeijn: Ook... 25-01-2023
- Publicis Groupe zoekt web 3.0 talent... 25-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day