Acceptable Ads: Vea verzet zich tegen irritante reclame
- Bureaus
- 20 okt 2015 @ 13:10
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - StrategieReclameOnline advertisingBereikInspiratie
- 20 okt 2015 @ 13:10
- Jeroen Mirck
Stop met irritante reclame. Dat is de boodschap waarmee de Vea naar buiten komt. De branchevereniging voor reclamebureaus onderschrijft het internationale manifest van beweging Acceptable Ads dat daartoe oproept. 'De adblocker in een niet te vermijden signaal.'
'De wal keert het schip', zo laat Vea-directeur Cees Wijnnobel weten. 'Beter kunnen we de komst van Ad Blockers niet duiden. En dat is goed. Er is te veel slechte en opdringerige reclame zodat steeds meer consumenten besluiten zich hiertegen te wapenen. Terecht vinden wij, Vea als vertegenwoordiger van de toonaangevende communicatiebureaus.'
'Creativiteit is de motor van de vooruitgang.' Dat is het motto van de onze branche, aldus Wijnnobel. 'Wij geloven dat creativiteit vooruitgang realiseert. Vooruitgang in de vorm van economische groei. Maar ook maatschappelijke vooruitgang in de vorm van een betere samenleving. Opdringerigere reclame of reclame die slechts irritatie oproept past daar niet in. Wij geloven in exact het tegenovergestelde. Reclame moet origineel en aantrekkelijk zijn. Zo aantrekkelijk dat mensen het graag willen zien. En liefst zo aantrekkelijk dat mensen zich uitgenodigd voelen het verhaal door te vertellen via social media.'
Acceptable Ads
'Irritatie is een verkeerd signaal', aldus Wijnnobel. 'Daarom onderschrijven wij als branchevereniging het manifest van Acceptable Ads.' Deze beweging formuleert het als volgt: 'We want to reverse the cycle. We don't hate advertising, but nobody wants obtrusive blinking ads and content-obscuring rollovers running amok on their computers and mobile phones.'
Concreet betekent dit dat de Vea de volgende principes huldigt:
Wijnnobel: 'VEA gelooft dat creativiteit de vooruitgang kan boeken. Daarom onderschrijven wij het initiatief Acceptable Ads. En roepen wij alle bureaus en adverteerders om te stoppen met reclame die louter irritatie oproept. Zo zullen adblockers vanzelf overbodig worden.'
Lees ook de oproep over Acceptable Ads op Vea.nl.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- reclame
- manifest
- irritant
- adblockers
- Acceptable Ads
- oproep
- Vea
- reclamebureaus
- branchevereniging
- banners
- bureaus
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers