Lowe@Alfred gaat verder als MullenLowe Alfred

Lowe@Alfred gaat verder als MullenLowe Alfred
  • Bureaus
  • 2 feb 2016 @ 10:41
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenCreatieBrandingStrategie

In navolging op de fusie tussen het Amerikaanse IPG Mullen en het bureau-netwerk Lowe & Partners in mei 2015 is deze week de wereldwijde corporate identity van MullenLowe gepresenteerd. Vanaf heden is MullenLowe de officiële naam van alle Lowe-bureaus, verspreid over 65 landen en 90 kantoren. Zo heet Lowe@Alfred voortaan MullenLowe Alfred.

Lowe@Alfred maakte de afgelopen jaren een flinke groei mee met de ontwikkeling van de wereldwijde Becel-campagne en werk voor onder andere Knorr, Sun, Croma, Milda, Rama en Calvé Dressings. Als lead agency ontwikkelde Lowe@Alfred in 2015 de mondiale animatiecampagne voor de Unilever Family Brands-margarines. De campagne is vorig jaar gestart in Nederland, gevolgd door België, Mexico, Duitsland, Griekenland, Colombia, Oostenrijk en Zwitserland. Komend jaar zullen nog vele landen volgen.

Het management van MullenLowe Alfred blijft in handen van Marcel van Wing (managing director), Aad Kuijper (executive creative director) en Sanne Tolsma (international business director). Jan-Willem Smits en Maxim van Rijs krijgen de creatieve leiding. Dit tweetal werkt al zes jaar als senior creatief team voor Alfred International. De afgelopen twee jaar stonden ze aan de wieg van de Family Brands-campagne.

Bij een nieuw bureau hoort een nieuw logo. De kersverse visuele identiteit van MullenLowe, een octopus met bokshandschoenen, staat symbool voor de veelzijdigheid en kracht die het MullenLowe-netwerk te bieden heeft. 'Een veelzijdigheid waarmee MullenLowe niet de volgende global kolos wordt, maar een toegankelijke global boutique, waar klanten én window shoppers even welkom zijn.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken