Eva Koegenboeg en Laura Tuininga naar DPDK

Eva Koegenboeg en Laura Tuininga naar DPDK
  • Bureaus
  • 18 apr 2016 @ 11:04
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • NieuwkomersCreatieDigitaalPersonalia

Digitaal bureau DPDK heeft zich versterkt met account director Eva Koegenboeg en producer Laura Tuininga. Daarnaast wordt het bureau verder uitgebreid met Marnix Janssen Colin van Eenige (beide developer), Ryan Schuijer en Trevis Janssen (beide motion designer). Het bureau speelt hiermee in op de groei die voortkomt uit bestaande en nieuwe accounts en opdrachten.

Oprichter en CEO Pim van Helten van DPDK: 'We worden steeds meer gevraagd voor internationale opdrachten en daarom versterken we ons account-team met ervaring en snelheid. Het doorstromen van nieuwe creatieve talenten is naast een groot compliment voor de eigen organisatie, ook weer een extra impuls voor DPDK’s toekomstige groei.' Het Rotterdamse bureau, dat recentelijk drie nominaties ontving van de prestigieuze Webby Awards, heeft inmiddels 38 werknemers.

Eva Koegenboeg (37) start als Account Director bij DPDK. De van oorsprong Rotterdamse heeft hiervoor zes jaar internationale ervaring in Frankrijk opgedaan bij toonaangevende digitale bureaus als Wunderman en Razorfish Paris (voorheen Nurun). In de zeven jaar ervoor werkte ze in Nederland op diverse global accounts waaronder L'Oréal Paris, Microsoft, Siemens en P&G.

Koegenboeg: 'De bureauwereld is aan het veranderen, net als de behoeften van klanten omdat digitaal de spil van communicatie en beleving is geworden en resultaten bovendien goed meetbaar zijn. Ik heb voor DPDK gekozen omdat zij flexibel inspelen op de markt. Het is een strategische partner, productiemaatschappij, design boutique, experimental studio en een usability specialist in één. Met mijn kennis en ervaring ga ik me onder meer bezig houden met het optimaliseren van de client services en DPDK internationaal nog beter op de kaart te zetten.'

Laura Tuininga (28) is bij DPDK aan de slag gegaan als producer. Hiervoor heeft ze ervaring opgedaan op de marketing - en communicatie afdeling bij IT-dienstverlener The Future Group, gewerkt bij reclame- en mediabureau Toob als Project Manager en heeft ze als detacheerder aan klantzijde gewerkt bij T-Mobile.

Tuininga: 'Ik miste de snelheid van de bureauwereld met creatieve collega's en de snelheid die wisselende projecten met zich meebrengen. Met DPDK heb ik een sterk digitaal en innovatief bureau gevonden waar hele gave dingen worden gemaakt door bijzonder enthousiaste mensen.'

Marnix Janssen (developer), Trevis Janssen (motion designer), Colin van Eenige (developer) en Ryan Schuijer (motion designer) zijn allen gestart bij DPDK na een succesvolle stageperiode.

DPDK is een full-service creatief bureau met een sterke focus op digital interacties. DPDK is verantwoordelijk voor de creatie, strategie, technologie en productie van interactieve belevenissen en creatieve digitale platformen. Ze werkt onder andere voor merken als Peugeot, Citroën, DS, Grolsch en Nationale Nederlanden. Daarnaast hebben ze diverse awards in de wacht gesleept zoals FWA’s, Dutch Interactive Awards, Lovies Awards, Spin Awards, CSS Design Awards en kregen ze een nominatie voor Agency of the year 2015 van Awwwards.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken