Candid Group koopt Digital Agency Group
- Bureaus
- 21 dec 2018 @ 10:42
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ReclameOnline advertisingMediabureauMarketing
- 21 dec 2018 @ 10:42
- Jeroen Mirck
Digital Agency Group (DAG) wordt overgenomen door Candid Group. Door deze overname groeit het media-concern uit tot het grootste Nederlandse netwerk van onafhankelijke media-, marketing- en communicatiebureaus.
'Met deze omvang en ons ondernemende karakter zijn we een aantrekkelijk alternatief voor de internationale netwerken', stelt Gérard Ghazarian, CEO van Candid Group. Door de overname verdubbelt het aantal medewerkers van de groep tot 140 en stijgen de inkomsten met ruim 50 procent. De Candid Group neemt alle aandelen van DAG over. De eigenaren van DAG worden partners en gaan mee participeren in het moederbedrijf.
Overnamepad
Candid Group is de afgelopen jaren hard gegroeid, onder meer door overnames van mediabureaus als Stroom en M2Media. De bureaus van de groep zijn gespecialiseerd in media, creatie, technologie en data. Met de overname van de Digital Agency Group kan Candid zijn digitale dienstverlening aan klanten versterken en uitbreiden.
Ook DAG was de afgelopen jaren op het overnamepad. De groep bestaat inmiddels uit de digitale media- en reclamebureaus The online company, Havana Harbor, 6Circles en RLVNT en is gespecialiseerd in digitale media, creatie, IT en data.
Ook komend jaar verwacht Ghazarian nieuwe overnames en partnerships. 'Onze ambitie is niet om de grootste te zijn. Wel om het meest innovatieve en ondernemende netwerk te zijn.'
Met DAG voerde hij sinds begin dit jaar verkennende gesprekken. De twee bedrijven passen volgens Ghazarian qua werkwijze en strategie prima bij elkaar. ,,We spreken dezelfde duidelijke taal en hebben hetzelfde dna,” zegt hij. De traditionele silo’s in marketing bestaan niet meer binnen de bedrijven. Beide willen verschillende disciplines en verschillende bureaus met elkaar verbinden en laten samenwerken binnen één platformorganisatie. Ook willen ze alle backoffice diensten centraliseren om het werk van specialisten te vergemakkelijken. Zo helpen ze Nederlandse merken om beter te communiceren met hun klanten.
Digitale expertise
Volgens oprichters Erik van Laar en Maarten de Vries van DAG voegen hun bureaus vooral digitale expertise toe aan de groep. 'Samen zijn we groot en hebben we veel specialisten in huis die kunnen samenwerken. Daardoor zijn we een geduchte concurrent voor de traditionele ‘big six’ van buitenlandse bedrijven.'
Het tweetal treedt als partners toe tot de C-board van Candid, waarna Niels Rijerse (directeur van The Online Company) de dagelijkse leiding van de digitale tak overneemt. 'Die nieuwe rol sprak ons aan, want we zijn ondernemers die willen ondernemen. Bij de overnamegesprekken zagen we dat Candid met hetzelfde bezig is als wij: een platform bouwen met de competenties die we hebben en dat gaan uitbreiden. Daar worden klanten beter van. Samen vormen we een combinatie van ondernemerschap en no-nonsense.'
Alle bureaus binnen de groep blijven onder hun eigen merknaam werken. De Amsterdamse medewerkers verhuizen in januari mee naar het splinternieuwe kantoor van de Candid Group in Amsterdam-Noord. Daar gaat ook Candid-bureau M2Media uit Hilversum heen. In het 3.200 vierkante meter grote kantoor wordt de samenwerking fysiek zichtbaar in de vorm van open ruimtes, disciplines die dicht bij elkaar zitten en een frank.news-café.
Foto management team Candid Group, v.l.n.r: Nico Hilhorst (CGO), Chris van Zanten (CFO), Gérard Ghazarian (CEO), Maarten de Vries (CCO), Youri van der Mijn (CIO) en Erik van Laar (COO)
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
Laatste Nieuws
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
- Moco Museum ook in Londen, Fitzroy... 16-04-2024
- Finalisten van de Dutch Creativity... 15-04-2024
- Smyle-billboard door 135 000 stappen... 12-04-2024
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing