WeTransfer tegen gebruikers: 'Please Leave'
- Bureaus
- 10 mei 2019 @ 15:49
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - VideoCampagnesStorytellingMerken
- 10 mei 2019 @ 15:49
- Jeroen Mirck
WeTransfer, de filetransferdienst van Nalden, heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd. Opmerkelijke boodschap aan de eigen gebruikers: ga weg!
Met de campagne kaart WeTransfer aan dat er een shift moet plaatsvinden in onze relatie met technologie. Dankzij The Ideas Report weet het bedrijf dat de beste ideeën meestal offline ontstaan. Daarom vraagt het zijn gebruikers letterlijk om weg te gaan.
Het concept van de campagne draait om het idee dat technologie tegenwoordig meer een verslavende afleiding is geworden in plaats van ondergeschikt te zijn aan de menselijke behoefte om te creëren. WeTransfer benadrukt hiermee het eigen basisprincipe om creatieve flow te inspireren en faciliteren.
Barrières weghalen voor creatieven
'Sinds 2009 hebben wij juist barrières weggehaald voor creatieven; eerst met de meest toegankelijke file-transfer service, en nu met een grotere set tools voor ieder onderdeel van het creatieve proces', zegt Damian Bradfield, CMO van WeTransfer.
Voor de campagne is Roxane Gay ingeschakeld als voice-over van een poëtische video-spot. Bradfield: 'We gaan ook enkele nieuwe elementen introduceren die helemaal gericht zijn op het teruggeven van tijd en focus aan creatives. Bijvoorbeeld - een wereldpremière - wij gaan voor het eerst de betaalde paywall weghalen voor mensen, zodat ze frictieloos kunnen doorlezen en toegang heb tot premium content. We werken hiervoor onder meer samen met Wired.'
WeTransfer heeft voor de campagne 'Please Leave' samengewerkt met Stink Studios en onafhankelijk mediabureau Noble People.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing