WeTransfer tegen gebruikers: 'Please Leave'
- Bureaus
- 10 mei 2019 @ 15:49
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - VideoCampagnesStorytellingMerken
- 10 mei 2019 @ 15:49
- Jeroen Mirck
WeTransfer, de filetransferdienst van Nalden, heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd. Opmerkelijke boodschap aan de eigen gebruikers: ga weg!
Met de campagne kaart WeTransfer aan dat er een shift moet plaatsvinden in onze relatie met technologie. Dankzij The Ideas Report weet het bedrijf dat de beste ideeën meestal offline ontstaan. Daarom vraagt het zijn gebruikers letterlijk om weg te gaan.
Het concept van de campagne draait om het idee dat technologie tegenwoordig meer een verslavende afleiding is geworden in plaats van ondergeschikt te zijn aan de menselijke behoefte om te creëren. WeTransfer benadrukt hiermee het eigen basisprincipe om creatieve flow te inspireren en faciliteren.
Barrières weghalen voor creatieven
'Sinds 2009 hebben wij juist barrières weggehaald voor creatieven; eerst met de meest toegankelijke file-transfer service, en nu met een grotere set tools voor ieder onderdeel van het creatieve proces', zegt Damian Bradfield, CMO van WeTransfer.
Voor de campagne is Roxane Gay ingeschakeld als voice-over van een poëtische video-spot. Bradfield: 'We gaan ook enkele nieuwe elementen introduceren die helemaal gericht zijn op het teruggeven van tijd en focus aan creatives. Bijvoorbeeld - een wereldpremière - wij gaan voor het eerst de betaalde paywall weghalen voor mensen, zodat ze frictieloos kunnen doorlezen en toegang heb tot premium content. We werken hiervoor onder meer samen met Wired.'
WeTransfer heeft voor de campagne 'Please Leave' samengewerkt met Stink Studios en onafhankelijk mediabureau Noble People.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
- ADCN viert 60 jaar creativiteit01-12-2025
- Schoonenberg kiest voor intieme... 01-12-2025
- De succesformule achter Nederlands... 01-12-2025
- Dentsu Lab Amsterdam focust op... 28-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

