WeTransfer tegen gebruikers: 'Please Leave'
- Bureaus
- 10 mei 2019 @ 15:49
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - VideoCampagnesStorytellingMerken
- 10 mei 2019 @ 15:49
- Jeroen Mirck
WeTransfer, de filetransferdienst van Nalden, heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd. Opmerkelijke boodschap aan de eigen gebruikers: ga weg!
Met de campagne kaart WeTransfer aan dat er een shift moet plaatsvinden in onze relatie met technologie. Dankzij The Ideas Report weet het bedrijf dat de beste ideeën meestal offline ontstaan. Daarom vraagt het zijn gebruikers letterlijk om weg te gaan.
Het concept van de campagne draait om het idee dat technologie tegenwoordig meer een verslavende afleiding is geworden in plaats van ondergeschikt te zijn aan de menselijke behoefte om te creëren. WeTransfer benadrukt hiermee het eigen basisprincipe om creatieve flow te inspireren en faciliteren.
Barrières weghalen voor creatieven
'Sinds 2009 hebben wij juist barrières weggehaald voor creatieven; eerst met de meest toegankelijke file-transfer service, en nu met een grotere set tools voor ieder onderdeel van het creatieve proces', zegt Damian Bradfield, CMO van WeTransfer.
Voor de campagne is Roxane Gay ingeschakeld als voice-over van een poëtische video-spot. Bradfield: 'We gaan ook enkele nieuwe elementen introduceren die helemaal gericht zijn op het teruggeven van tijd en focus aan creatives. Bijvoorbeeld - een wereldpremière - wij gaan voor het eerst de betaalde paywall weghalen voor mensen, zodat ze frictieloos kunnen doorlezen en toegang heb tot premium content. We werken hiervoor onder meer samen met Wired.'
WeTransfer heeft voor de campagne 'Please Leave' samengewerkt met Stink Studios en onafhankelijk mediabureau Noble People.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers