WeTransfer tegen gebruikers: 'Please Leave'

WeTransfer tegen gebruikers: 'Please Leave'
  • Bureaus
  • 10 mei 2019 @ 15:49
  • 22041 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • VideoCampagnesStorytellingMerken

WeTransfer, de filetransferdienst van Nalden, heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd. Opmerkelijke boodschap aan de eigen gebruikers: ga weg!

Met de campagne kaart WeTransfer aan dat er een shift moet plaatsvinden in onze relatie met technologie. Dankzij The Ideas Report weet het bedrijf dat de beste ideeën meestal offline ontstaan. Daarom vraagt het zijn gebruikers letterlijk om weg te gaan.

Het concept van de campagne draait om het idee dat technologie tegenwoordig meer een verslavende afleiding is geworden in plaats van ondergeschikt te zijn aan de menselijke behoefte om te creëren. WeTransfer benadrukt hiermee het eigen basisprincipe om creatieve flow te inspireren en faciliteren.

Barrières weghalen voor creatieven

'Sinds 2009 hebben wij juist barrières weggehaald voor creatieven; eerst met de meest toegankelijke file-transfer service, en nu met een grotere set tools voor ieder onderdeel van het creatieve proces', zegt Damian Bradfield, CMO van WeTransfer. 

Voor de campagne is Roxane Gay ingeschakeld als voice-over van een poëtische video-spot. Bradfield: 'We gaan ook enkele nieuwe elementen introduceren die helemaal gericht zijn op het teruggeven van tijd en focus aan creatives. Bijvoorbeeld - een wereldpremière - wij gaan voor het eerst de betaalde paywall weghalen voor mensen, zodat ze frictieloos kunnen doorlezen en toegang heb tot premium content. We werken hiervoor onder meer samen met Wired.'

WeTransfer heeft voor de campagne 'Please Leave' samengewerkt met Stink Studios en onafhankelijk mediabureau Noble People.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken