JongeHonden stappen naar bestuur Cannes Lions
- Bureaus
- 20 jun 2019 @ 11:03
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Cannes
- 20 jun 2019 @ 11:03
- Lucas Boon
De JongeHonden zijn in gesprek met het bestuur van Cannes Lions. Ze vinden de prijs voor een festivalpas te hoog en willen verandering. Het bestuur neemt de klacht in beraad.
Een festivalpas, die onder meer toegang tot het Palais verleent, kost €3365. Dat is aan de prijs, zeker voor jonge mensen die dat geld eigenlijk niet kunnen missen.
Sharon de Graaf, Tim van Aerschot en Ysabelle Tierie zijn daarom gisteren in gesprek gegaan met het bestuur van Cannes Lions. Ze willen meer financiële ruimte om hun ideeën te realiseren, bijvoorbeeld middels een complementary pass voor de leden. Cannes Lions lijkt er voor open te staan en neemt het idee in overweging.
Rebellen
De JongeHonden organiseren ieder jaar pitches voor jonge creatieven die mee mogen naar Cannes om daar praktijkervaring op te doen. Ook heeft de club het huidige Young Lions-programma geïnitieerd en gestart. Maar de prijs van een festivalpas blijft maar stijgen. Van Aerschot: 'Waar wij de toekomst van het festival hebben gewaarborgd, maakt de organisatie het ons als stichting en groep jonge talenten moeilijk om de magie te komen blijven proeven.' Het drietal is gisteren met 'een hele bijdehante brief' bij het bestuur van Cannes Lions naar binnengestapt. 'We blijven natuurlijk jonge rebellen. Het is tijd voor verandering en een statement is voor jong talent daarom nodig.' Het bestuur neemt de klacht serieus en lijkt de noodzaak ervan in te zien. Dus wie weet kunnen jonge topcreatieven volgend jaar met korting of zelfs gratis naar het festival. Wordt vervolgd.
Jacques Vereecken, oprichter van de Jonge Honden, laat via Facebook weten: 'We begonnen destijds (1992, red.) omdat het festival ontoelaatbaar en onbetaalbaar was voor jonge creatieven. Inmiddels is de prijs weer schandalig hoog voor de Jonge Honden. Vandaag gaan ze praten met het Cannes Lions-bestuur. Kill and attack!'
Raw University is helemaal niet in Cannes aanwezig en besloot eerder dit jaar naar SXSW te gaan.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers