JongeHonden stappen naar bestuur Cannes Lions

JongeHonden stappen naar bestuur Cannes Lions
  • Bureaus
  • 20 jun 2019 @ 11:03
  • 15808 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Cannes

De JongeHonden zijn in gesprek met het bestuur van Cannes Lions. Ze vinden de prijs voor een festivalpas te hoog en willen verandering. Het bestuur neemt de klacht in beraad.

Een festivalpas, die onder meer toegang tot het Palais verleent, kost €3365. Dat is aan de prijs, zeker voor jonge mensen die dat geld eigenlijk niet kunnen missen.

Sharon de Graaf, Tim van Aerschot en Ysabelle Tierie zijn daarom gisteren in gesprek gegaan met het bestuur van Cannes Lions. Ze willen meer financiële ruimte om hun ideeën te realiseren, bijvoorbeeld middels een complementary pass voor de leden. Cannes Lions lijkt er voor open te staan en neemt het idee in overweging.

Rebellen

De JongeHonden organiseren ieder jaar pitches voor jonge creatieven die mee mogen naar Cannes om daar praktijkervaring op te doen. Ook heeft de club het huidige Young Lions-programma geïnitieerd en gestart. Maar de prijs van een festivalpas blijft maar stijgen. Van Aerschot: 'Waar wij de toekomst van het festival hebben gewaarborgd, maakt de organisatie het ons als stichting en groep jonge talenten moeilijk om de magie te komen blijven proeven.' Het drietal is gisteren met 'een hele bijdehante brief' bij het bestuur van Cannes Lions naar binnengestapt. 'We blijven natuurlijk jonge rebellen. Het is tijd voor verandering en een statement is voor jong talent daarom nodig.' Het bestuur neemt de klacht serieus en lijkt de noodzaak ervan in te zien. Dus wie weet kunnen jonge topcreatieven volgend jaar met korting of zelfs gratis naar het festival. Wordt vervolgd.

Jacques Vereecken, oprichter van de Jonge Honden, laat via Facebook weten: 'We begonnen destijds (1992, red.) omdat het festival ontoelaatbaar en onbetaalbaar was voor jonge creatieven. Inmiddels is de prijs weer schandalig hoog voor de Jonge Honden. Vandaag gaan ze praten met het Cannes Lions-bestuur. Kill and attack!'

Raw University is helemaal niet in Cannes aanwezig en besloot eerder dit jaar naar SXSW te gaan.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken