Brouwerij 't IJ laat Vondelpark opruimen in ruil voor drank

Brouwerij 't IJ laat Vondelpark opruimen in ruil voor drank
  • Bureaus
  • 19 jul 2019 @ 12:29
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MerkenVideoCampagnesActivatie

Brouwerij 't IJ zet bezoekers van het Vondelpark aan tot opruimen: één volle vuilniszak is één drankje in Proeflokaal 't Blauwe Theehuis. De zomerse activatie (met kekke video) is ontwikkeld door freelance duo Glenn en Boudewijn, winnaars van de Gouden Zaag 2018.

Zwerfafval is al jaren een groot probleem in het Vondelpark. Daarom wil het 't Blauwe Theehuis, sinds kort in handen van Brouwerij 't IJ, zijn steentje bijdragen aan een schoner Vondelpark. De hele zomer lang worden er speciale afvalzakken uitgedeeld waarmee bezoekers het park kunnen opruimen.

Deze vuilniszakken kun je ophalen en inleveren bij een speciaal punt bij Proeflokaal 't Blauwe Theehuis, maar op zonnige dagen worden er door heel het park zakken uitgedeeld met de Afvalbakfiets: een speciale bakfiets waar volle zakken meteen weer kunnen worden ingeleverd.

En voor wat hoort wat natuurlijk: een volle vuilniszak ruil je in voor een colaatje, appelsapje of een goed glas IJ-bier.

Zwerfafval aanpakken

Freelance duo Glenn en Boudewijn bedacht de activatie in opdracht van Brouwerij 't IJ. De brouwer zocht naar een een sympathieke manier om hun nieuwe proeflokaal te promoten.

Boudewijn Bosman: 'Iedereen die weleens in het Vondelpark is geweest heeft zich geërgerd aan al dat zwerfafval dat we met z'n allen achterlaten. Het voelde daarom superlogisch om dit probleem aan te pakken, en met een lekker IJ-biertje in het verschiet krijg je mensen wel aan het opruimen.'

IJtje voor Karweitje is deze week van start gegaan en loopt de hele zomer door.

Credits

Opdrachtgever: Brouwerij 't IJ | Concept: Glenn & Boudewijn | Productiemaatschappij: New Amsterdam Film Company | Regisseur: David Eilander | Producer: Laura Hannewijk | Director of Photography:Gabor Deak | Editor: Daan Adèr | Grading: Ruben Labree | Voice-over: Abel van Gijlswijk | Muziek: The Spinshots - Line of life | Productie Afvalbakfiets: Schaalwerk | Ontwerp: Falco Webbink



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken