Jessica Hartley partner van The Humblebrag

Jessica Hartley partner van The Humblebrag
  • Bureaus
  • 17 sep 2019 @ 11:23
  • 12609 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MVOPersonaliaCommunicatiePR

PR-adviseur en reclame-creatief Jessica Hartley wordt partner van duurzaamheids- en thought leadership-expert Lucy von Sturmer. Hun bureau The Humblebrag spitst zich toe op campagnes met een maatschappelijk doel.

Met de sociale en culturele sector en het milieu als speerpunten beoogt het bureau een positieve bijdrage te leveren. Von Sturmer werkte eerder in de duurzaamheidssector voor diverse NGO’s. In 2017 richtte zij The Humblebrag op. Hartley is een gelauwerd creatief. Zij was verantwoordelijk voor de PR-strategie van spraakmakende en bekroonde campagnes voor onder meer The Next Rembrandt en School for Justice. 

Na zes jaar als zelfstandig consultant te hebben gewerkt, wordt Hartley nu managing partner bij The Humblebrag. Naast twintig jaar aan ervaring in reclame, marketing en PR, brengt zij ook veel trouwe klanten met zich mee. 

Positieve impact

'Jarenlang heb ik als zelfstandig consultant met de grootste creatieve talenten mogen werken aan campagnes waar ik ongelooflijk trots op ben', zegt Hartley. 'De reden waarom ik nu de handen ineensla met Lucy en The Humblebrag, is omdat ik wil blijven werken aan het beste dat creatieven te bieden hebben, maar dan met een positieve impact als uitgesproken doel. Lucy en ik delen dezelfde visie: we willen met ons werk een positieve bijdrage leveren. Juist daarom is The Humblebrag veel meer dan een commercieel communicatiebureau. Wij investeren tijd, geld en middelen in sociale, culturele en milieu-projecten die passen bij onze doelstelling. Op dit moment is de klimaatcrisis het meest urgente onderwerp.'

Hartley verhuisde in 2006 van het Verenigd Koninkrijk naar Amsterdam, waar zij als hoofd PR en awards bij 180 Amsterdam werkte aan adidas campagnes, waaronder Impossible is Nothing, +10 en verschillende campagnes voor de WK en Olympische Spelen. Gedurende haar vijf jaar bij 180 Amsterdam groeide het bedrijf uit tot een van de meest vooraanstaande creatieve bureaus en won daarbij talloze awards en onderscheidingen. Hartley werd geboren in Londen, waar zij in de jaren negentig in Soho een opleiding filmproductie volgde en bij Trevor Robinson’s baanbrekende bureau Quiet Storm in de reclame belandde. Nadat zij zich definitief in Nederland had gevestigd, deed zij na 180 Amsterdam veel ervaring op in brand marketing en consumenten PR bij Nederlandse topmerken als TomTom en Bugaboo. 

Recentelijk heeft zij als zelfstandig consultant gewerkt aan bekroonde campagnes van bureaus waaronder J. Walter Thompson Amsterdam, DDB Unlimited, Herc the agency, Heimat Berlin, &Co Copenhagen en vele andere. Als voorvechter van creativiteit en het belang van meer diversiteit in de creatieve sector was Hartley dit jaar de Amsterdamse ambassadeur bij de eerste editie van de Gerety Awards, waarbij de beste reclamecampagnes werden gekozen door vrouwen.

Juiste partner vinden

Lucy von Sturmer, oprichter en managing partner van The Humblebrag: 'Elke ondernemer begrijpt dat het vinden van de juiste partner van essentieel belang is. Jess is vindingrijk, vooruitstrevend en enorm bevlogen. Maar nog belangrijker voor de dagelijkse gang van zaken: ze is ontzettend leuk om mee te werken. Samen met Jess heb ik er alle vertrouwen in dat we de next level kunnen bereiken. We hebben nu al een fantastisch klantenbestand dat flink bezig is om maatschappelijke impact te creëren. Ik zie uit naar onze volgende stap.'

Lucy is tevens oprichter van de Amsterdam Creative Entrepreneurs (ACE) Collective, een community van meer dan 400 creatieve ondernemers in Amsterdam, waar zij verschillende congressen, evenementen en netwerkbijeenkomsten voor organiseert. Bovendien presenteert zij de podcast van B Building Business. 

The Humblebrag is een strategisch communicatie- en thought leadership bureau, gericht op het versterken van vernieuwers, vooruitstrevenden en industry disruptors die positieve veranderingen teweeg brengen. Door samen te werken met diverse brands, NGO’s, creatieve bureaus, duurzame modemerken en digital disruptors, zet het bedrijf de toon voor een nieuwe generatie onverschrokken zakelijke leiders. Tijd en middelen worden ingezet om het klimaat op de politieke agenda te zetten en communities te bouwen rond onderwerpen als diversiteit, sociale inclusiviteit en creatief ondernemerschap. 

'Ik hoop met The Humblebrag een ingrijpende verandering in de creatieve industrie teweeg te kunnen brengen', zegt Hartley. 'Ervoor te zorgen dat we gaandeweg minder gaan werken met een simpele briefing en respons, maar naar een werkwijze kunnen groeien waarbij we de aandacht vestigen op wat er echt toe doet. En dat we ons kunnen afzetten tegen opdrachten die niet stroken met onze waarden – of met de behoeftes van onze planeet. Dat is best lastig en het zal een proces zijn van vallen en opstaan. Maar het is ontzettend belangrijk dat het gebeurt.'

Foto: Robert Harrison

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken