Concertgebouworkest wil meer draagvlak voor klassieke muziek

Concertgebouworkest wil meer draagvlak voor klassieke muziek
  • Bureaus
  • 20 jan 2020 @ 12:19
  • 15322 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Kunst & CultuurCampagnes

Het Koninklijk Concertgebouworkest moedigt Nederlanders aan om meer open te staan voor klassieke muziek en lanceert in dat kader de campagne 'Waar luister jij naar?'.

In opdracht van het Concertgebouworkest heeft onderzoeksbureau Totta onderzoek gedaan naar het luistergedrag van de Nederlander. Hieruit blijkt onder meer dat de helft van de Nederlanders niet naar klassieke muziek luistert, maar er wel voor openstaat. Een groot deel hiervan weet vaak niet waar te beginnen. Onder de niet-luisteraars blijken ook relatief veel jongeren open te staan voor klassieke muziek.

Op waarluisterjijnaar.nl ontvangen bezoekers een persoonlijk luisteradvies dat is samengesteld door musici van het Concertgebouworkest. Ook kregen bekende Nederlanders zoals Chris Zegers, Do (zie beeld), Hanna Verboom en Ruben Vermeer luisteradvies. De campagne bestaat verder uit een merkfilm (met voice-over van Ramsey Nasr), online video, afspeellijsten op Spotify, radiospots en affiches.

Credits

Concertgebouworkest: Wietske Kuiper, Michiel Jongejan, Marcel van Tilburg, Barbara Houben en de rest van het (merk)team

Strategie, concept en creatie: Roderik Schaepman en Marcel C. de Vries

Design: Marcel C. de Vries, Ruben Doornweerd en Rene Knip

Copy: Lies Aris, Marcel C. de Vries, Roderik Schaepman, Huibert Jan van der Fange

Filmproductie: Off the Richter en Cellusion Films

Fotografie: Roderik Rotting

Online: Zicht Online

Mediabureau: IM Lounge



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken