Concertgebouworkest wil meer draagvlak voor klassieke muziek
- Bureaus
- 20 jan 2020 @ 12:19
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Kunst & CultuurCampagnes
- 20 jan 2020 @ 12:19
- Lucas Boon
Het Koninklijk Concertgebouworkest moedigt Nederlanders aan om meer open te staan voor klassieke muziek en lanceert in dat kader de campagne 'Waar luister jij naar?'.
In opdracht van het Concertgebouworkest heeft onderzoeksbureau Totta onderzoek gedaan naar het luistergedrag van de Nederlander. Hieruit blijkt onder meer dat de helft van de Nederlanders niet naar klassieke muziek luistert, maar er wel voor openstaat. Een groot deel hiervan weet vaak niet waar te beginnen. Onder de niet-luisteraars blijken ook relatief veel jongeren open te staan voor klassieke muziek.
Op waarluisterjijnaar.nl ontvangen bezoekers een persoonlijk luisteradvies dat is samengesteld door musici van het Concertgebouworkest. Ook kregen bekende Nederlanders zoals Chris Zegers, Do (zie beeld), Hanna Verboom en Ruben Vermeer luisteradvies. De campagne bestaat verder uit een merkfilm (met voice-over van Ramsey Nasr), online video, afspeellijsten op Spotify, radiospots en affiches.
Credits
Concertgebouworkest: Wietske Kuiper, Michiel Jongejan, Marcel van Tilburg, Barbara Houben en de rest van het (merk)team
Strategie, concept en creatie: Roderik Schaepman en Marcel C. de Vries
Design: Marcel C. de Vries, Ruben Doornweerd en Rene Knip
Copy: Lies Aris, Marcel C. de Vries, Roderik Schaepman, Huibert Jan van der Fange
Filmproductie: Off the Richter en Cellusion Films
Fotografie: Roderik Rotting
Online: Zicht Online
Mediabureau: IM Lounge
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuw agency of record voor Sweco19-12-2025
- Aanbesteding gemeente Almere... 19-12-2025
- FarmCamps speelt in op vakantiestress18-12-2025
- Campagne haalt stigma van... 18-12-2025
- Het tijdperk van makkelijke... 18-12-2025
- Stedin zet werkgeversmerk scherper... 17-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

