Concertgebouworkest wil meer draagvlak voor klassieke muziek
- Bureaus
- 20 jan 2020 @ 12:19
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Kunst & CultuurCampagnes
- 20 jan 2020 @ 12:19
- Lucas Boon
Het Koninklijk Concertgebouworkest moedigt Nederlanders aan om meer open te staan voor klassieke muziek en lanceert in dat kader de campagne 'Waar luister jij naar?'.
In opdracht van het Concertgebouworkest heeft onderzoeksbureau Totta onderzoek gedaan naar het luistergedrag van de Nederlander. Hieruit blijkt onder meer dat de helft van de Nederlanders niet naar klassieke muziek luistert, maar er wel voor openstaat. Een groot deel hiervan weet vaak niet waar te beginnen. Onder de niet-luisteraars blijken ook relatief veel jongeren open te staan voor klassieke muziek.
Op waarluisterjijnaar.nl ontvangen bezoekers een persoonlijk luisteradvies dat is samengesteld door musici van het Concertgebouworkest. Ook kregen bekende Nederlanders zoals Chris Zegers, Do (zie beeld), Hanna Verboom en Ruben Vermeer luisteradvies. De campagne bestaat verder uit een merkfilm (met voice-over van Ramsey Nasr), online video, afspeellijsten op Spotify, radiospots en affiches.
Credits
Concertgebouworkest: Wietske Kuiper, Michiel Jongejan, Marcel van Tilburg, Barbara Houben en de rest van het (merk)team
Strategie, concept en creatie: Roderik Schaepman en Marcel C. de Vries
Design: Marcel C. de Vries, Ruben Doornweerd en Rene Knip
Copy: Lies Aris, Marcel C. de Vries, Roderik Schaepman, Huibert Jan van der Fange
Filmproductie: Off the Richter en Cellusion Films
Fotografie: Roderik Rotting
Online: Zicht Online
Mediabureau: IM Lounge
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers