Loyals voert vierdaagse werkweek in

Loyals voert vierdaagse werkweek in
  • Bureaus
  • 30 jan 2020 @ 09:59
  • 11401 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Innovatie

Vanaf 1 februari krijgen de ruim honderd medewerkers van brand agency Loyals een werkweek van vier dagen, met behoud van het nettosalaris. Het bureau voert de vierdaagse werkweek in om een betere balans tussen werk en privé te creëren.

Met de invoering is de organisatie een van de eerste commerciële dienstverleners die die de werkweek terugbrengt naar 32 uur. Het bedrijf speelt hiermee in op de algemeen toegenomen (werk)druk van de afgelopen jaren.

Vanaf 1 februari krijgen de ruim honderd medewerkers van brand agency Loyals een werkweek van vier dagen, met behoud van het nettosalaris

De kortere werkweek houdt in dat iedereen buiten het weekend een extra dag vrij is en niet de 32 uur verspreidt over vijf dagen. De vrije dag is bedoeld om aan persoonlijke groei en ontwikkeling te werken. Daar profiteren ook de opdrachtgevers van Loyals van. Zij krijgen energiekere, creatievere en betere adviseurs aan tafel. Eind februari worden de eerste resultaten van de vierdaagse werkweek geëvalueerd.

Vooral veel wollige uitspraken over de verre toekomst. Wij dachten daarom: genoeg gelul, we gaan het gewoon doen.

‘Met name de laatste twee jaar merken we een duidelijke culturele shift onder onze (potentiële) collega’s,’ licht Gillian Robles, Creative Partner bij Loyals, toe. ‘Op allerlei vlakken wordt gezocht naar een goede balans tussen werk en privé. Tegelijkertijd zien we in Scandinavië en bij grote internationals diverse positieve testen over het doorvoeren van een kortere werkweek. Medewerkers worden gelukkiger, werken efficiënter en ontwikkelen zich sneller en beter. De laatste tijd is er veel te doen om kortere werkweken. Vooral veel wollige uitspraken over de verre toekomst. Wij dachten daarom: genoeg gelul, we gaan het gewoon doen. Of er iets mis kan gaan? Ja, natuurlijk, we nemen risico. Maar wij voelen aan ons water dat dit de toekomst is en dat het een succes wordt.’ 

Loyals gaat het vierdaagse werkweekavontuur vastleggen in een vlog, deze kan je volgen op hun YouTube-kanaal.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken