ARA en NGS in ARA Employ: 'Merkbewuste medewerkers zijn de beste ambassadeurs.'

ARA en NGS in ARA Employ: 'Merkbewuste medewerkers zijn de beste ambassadeurs.'
  • Bureaus
  • 7 jul 2020 @ 19:53
  • 13177 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • HR

ARA en New Growth Strategies gaan samenwerken op het gebied van Employer en Internal Branding. Vanaf vandaag wordt New Growth Strategies de vaste strategische partner van ARA op het gebied van Employer en Internal Branding in ARA Employ.

ARA M/V werkt op het gebied van employer branding al voor klanten als PostNL, KPMG, Erasmus Medisch Centrum, Cloetta, Rijk Zwaan en Lely. Om de nieuwe fase in de ontwikkeling te markeren, heet ARA M/V vanaf 8 juli 2020 ARA Employ en wordt strategisch versterkt door New Growth Strategies.

ARA en New Growth Strategies gaan samenwerken op het gebied van employer branding via nieuwe service ARA Employ

In de visie van ARA Creative Agency zijn zowel goede klanten als uitstekende medewerkers essentieel voor de groei van organisaties. ARA heeft zowel Corporate, Consumer, Employer en Internal branding onder één dak. New Growth Strategies en ARA vullen elkaar prima aan. New Growth Strategies is sinds 2019 actief op de markt van Internal Branding en herbergt, onder leiding van Marc van Eck inmiddels een team van 10 strategen. Van Eck publiceerde verscheidene boeken, waaronder Het Succes van Internal Branding.

 

Aan Marc van Eck (links op foto boven), CEO New Growth Strategies, onder meer de vraag waarom ARA M/V en New Growth Strategies de krachten op het gebied van Employer Branding bundelen?

‘Door de bundeling van krachten, en daarmee van de nodige kennis en ervaring op het gebied van Employer en Internal Branding, ontstaat in onze optiek een unieke propositie. ARA M/V (nu dus ARA Employ), al ruim twintig jaar toonaangevend op de arbeidsmarkt, wordt versterkt met de brede strategische kennis van NGS. Employer en Internal Branding vullen elkaar aan en hebben elk hun eigen functie. Aan het employer brand moet je blijven bouwen om voortdurend competitief te zijn op de arbeidsmarkt. Bovendien moet je zorgen dat de belofte extern ook intern wordt waargemaakt. Met Internal Branding werk je voortdurend aan de ‘Corporate spirit’. Gemotiveerde, enthousiaste medewerkers die weten waar je merk voor gaat en staat, zijn de beste ambassadeurs. Bovendien zorgen gelukkige medewerkers voor betere bedrijfsresultaten.’

 

Wat voegen jullie toe aan wat er al is aan bureaus op dit gebied? Wat is jullie cutting edge qua dienstverlening?

‘ARA is gewend te werken vanuit het merk als totaal. Organisaties hebben immers behoefte aan goede klanten én aan uitstekende mensen. ARA is als één van de weinige bureaus gespecialiseerd in zowel Product- en Corporate Branding als in Employer Branding. Idealiter bouwen we aan één merk dat klanten en prospects aanspreekt, maar ook betekenisvol is voor medewerkers en kandidaten. ARA Employ biedt een ongekend breed en diep pakket van diensten en producten. De strategische knowhow van NGS (Employer en Internal Branding), creatie (concept en productie van alle mogelijke content) en wat wij noemen ‘campaigning’: het uitrollen, monitoren en optimaliseren van campagnes. Vanuit het merkconcept kunnen we klanten steunen bij onboarding, employee advocacy, leiderschapstraining, begeleiding bij veranderingsprocessen en interne workshops als onderdeel van Internal Branding.’

Met deze samenwerking geven we nog meer invulling aan de breder wordende vragen op het gebied van Employer en Internal Branding. Bovendien is die ‘Corporate spirit’ nu meer dan ooit belangrijk.

Wat is de link met marketing en reclame?

‘Het spreekt voor zich dat goede medewerkers cruciaal zijn om de beloften die je in marketing en reclame doet waar te maken. Maar ook in het merkdenken is het goed die link te leggen. PostNL belooft haar klanten ‘Wij hebben iets voor je’. Op de arbeidsmarkt zetten we onder meer in op de betekenis van werken bij PostNL met de zin ‘Nederland kijkt naar je uit’. Het zijn de spreekwoordelijke, beide zijden van de medaille.’

 

Spannende tijd om een HR service te starten… Wat zijn de verwachtingen en waarom?

‘Het is niet echt een start, we zijn al 20 jaar bezig. En het is veel breder dan een HR-service. Steeds meer ondernemingen worstelen met de enorme schaarste in bepaalde beroepsgroepen. Met deze samenwerking geven we nog meer invulling aan de breder wordende vragen op het gebied van Employer en Internal Branding. Bovendien is die ‘Corporate spirit’ nu meer dan ooit belangrijk. De tijd van elke dag met het volledige team op kantoor is voorbij. Juist nu is het essentieel om ervoor te zorgen dat je merk bij iedereen blijft leven. Reboarding is een nieuwe term, maar eentje die we de komende tijd steeds vaker gaan horen. Hoe ga je als organisatie om met het betrekken van je medewerkers in de verandering naar de nieuwe realiteit?’

 

Hoe gaan jullie de service positioneren? Hoe ziet de eigen marketing er uit?

‘We benaderen de markt als een bureau met samenwerkende specialisten. Het is aan organisaties of zij gebruik willen maken van het volledige spectrum aan diensten dat we bieden, of een keuze maken voor onderdelen. We hebben natuurlijk allereerst met onze klanten gesproken en we merken dat we met onze samenwerking voldoen aan een behoefte. Voor de nabije toekomst zullen we de markt bewerken via onze eigen kanalen. Ook zullen we actief onze kennis gaan delen, denk aan blogs, best practices, webinars, bijdragen op congressen enz.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken