Steam en Talmark bundelen krachten

Steam en Talmark bundelen krachten
  • Bureaus
  • 10 mrt 2021 @ 12:32
  • 15412 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • HR

Campagne-ontwikkelaar Steam en digital agency Talmark gaan samen verder. Vanaf 8 maart 2021 wordt Talmark onderdeel van de Steam-groep. Beide bureaus zien een groeiende behoefte in de markt voor een integrale aanpak van employer branding en online recruitment.

Met deze combinatie ontstaat naar eigen zeggen een bureaugroep ‘die voor elke structurele en wervingsvraag een passende strategie en oplossing kan bieden.’ Beide bureaus blijven voorlopig hun eigen merknaam voeren.

In de nieuwe combinatie van Steam en Talmark zijn we nog beter in staat om de regie te nemen en onze klanten daarin te ondersteunen

Marco van Rookhuijzen, Steam (l. op foto boven) : ‘We zien binnen het employer branding-vakgebied een enorme versnippering ontstaan, van allemaal kleine bureaus met deeloplossingen. Tegelijkertijd merken we dat onze opdrachtgevers zich steeds meer afkeren van zo’n patchwork-benadering. Logisch, want een succes maken van je werkgeversmerk vraagt om een integrale aanpak van je talent journey. Interne beleving, externe werving, van campagnevoering tot en met on boarding. Als je het goed wilt doen, zorg je dat alle radertjes in elkaar grijpen. Daar waren we altijd al goed in, maar juist in de nieuwe combinatie van Steam en Talmark zijn we nog beter in staat om de regie te nemen en onze klanten daarin te ondersteunen’.

Ricardo Risamasu, Talmark: ‘De strategische en campagnematige expertise van Steam en het digitale specialisme op het vlak van recruitment en employer branding van Talmark vullen elkaar perfect aan. Maar ons samengaan reikt verder dan een fullservice-benadering en digitalisering. Wij willen klanten niet alleen de beste oplossing in elk deel van de talent journey bieden, maar ook de hele keten beter laten samenwerken. Om je werkgeversmerk tot leven te brengen, moet je mensen een totaalervaring bieden. Dat geldt vanzelfsprekend voor grote organisaties, maar ook kleinere werkgevers presteren beter als ze serieus werk maken van hun employer branding’.

Talmark is van origine sterk in design, digital en data en ontwikkelt employer brands, recruitment sites en campagnes. Steam heeft als creatief merkbureau een lange staat van dienst met succesvolle arbeidsmarktcampagnes. Steam werkt met circa 25 medewerkers voor onder andere het ministerie van Defensie, de Politie, de Belastingdienst, Dienst Justitiële Inrichtingen en het UMC Utrecht. Talmark werkt met circa 20 medewerkers voor onder andere ANWB, Essent, TenneT, de NCOI Opleidingsgroep en gespecialiseerde bureaus als BeljonWesterterp, BKV en Compagnon.

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken