Alter Eco lanceert 'good chocolate for good people'-campagne
- Bureaus
- 30 okt 2020 @ 10:37
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodCampagnesContent
- 30 okt 2020 @ 10:37
- Lucas Boon
100% vegan, 100% biologisch en 100% fairtrade. Zo luidt de belofte van chocolademerk Alter Eco. De begeleidende social media-campagne genaamd 'Good chocolate for good people', ontwikkeld door Lemon Scented Tea, ziet vandaag het levenslicht.
Alter Eco (onderdeel van foodbedrijf Wessanen Benelux) komt oorspronkelijk uit Frankrijk en is in Nederland te verkrijgen in het bio-schap van Albert Heijn. Eva van Duinen, brand manager bij Wessanen, zegt: 'Alter Eco is een merk dat sinds de oprichting in 1998 werkt met kleine productiepartijen, wat ten goede komt aan de duurzame cacaoteelt. Een werkwijze waar de natuur niet aan kapot gaat en waar onze boeren ook van profiteren. Goed doen wordt beloond. Een gedachte die we graag aan ons merk koppelen.'
De campagne wordt uitgerold op Instagram en Facebook. Niet en masse, maar heel gericht op de plek waar de specifieke doelgroep zich bevindt, aldus Alter Eco. Ter introductie van de nieuwe campagne presenteert het merk op Instagram een zogenoemde fashionable wannahave genaamd de ‘choco-carrier'. Het merk spreekt over Insta als 'het clubhuis voor pioniers op het gebied van duurzaam eten en beter omgaan met de planeet'. Samen met influencers 'die goed bij het merk passen' gaat Alter Eco de choco-carrier middels winacties weggeven.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
Laatste Nieuws
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
- NCTV wil Nederland vooruit laten... 03-11-2025
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

