Alter Eco lanceert 'good chocolate for good people'-campagne
- Bureaus
- 30 okt 2020 @ 10:37
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodCampagnesContent
- 30 okt 2020 @ 10:37
- Lucas Boon
100% vegan, 100% biologisch en 100% fairtrade. Zo luidt de belofte van chocolademerk Alter Eco. De begeleidende social media-campagne genaamd 'Good chocolate for good people', ontwikkeld door Lemon Scented Tea, ziet vandaag het levenslicht.
Alter Eco (onderdeel van foodbedrijf Wessanen Benelux) komt oorspronkelijk uit Frankrijk en is in Nederland te verkrijgen in het bio-schap van Albert Heijn. Eva van Duinen, brand manager bij Wessanen, zegt: 'Alter Eco is een merk dat sinds de oprichting in 1998 werkt met kleine productiepartijen, wat ten goede komt aan de duurzame cacaoteelt. Een werkwijze waar de natuur niet aan kapot gaat en waar onze boeren ook van profiteren. Goed doen wordt beloond. Een gedachte die we graag aan ons merk koppelen.'
De campagne wordt uitgerold op Instagram en Facebook. Niet en masse, maar heel gericht op de plek waar de specifieke doelgroep zich bevindt, aldus Alter Eco. Ter introductie van de nieuwe campagne presenteert het merk op Instagram een zogenoemde fashionable wannahave genaamd de ‘choco-carrier'. Het merk spreekt over Insta als 'het clubhuis voor pioniers op het gebied van duurzaam eten en beter omgaan met de planeet'. Samen met influencers 'die goed bij het merk passen' gaat Alter Eco de choco-carrier middels winacties weggeven.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers