Mix ontwikkelt campagne voor TechMeUp
- Bureaus
- 15 jun 2021 @ 10:25
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - RecruitmentConceptenNieuwkomers
- 15 jun 2021 @ 10:25
- Ryan Baij
Mix heeft in samenwerking met TechMeUp een nieuwe campagne ontwikkeld met als titel ‘Investeer anders. Investeer in een ander. De campagne is bedoeld om donaties te werven voor omscholing naar de IT-sector.
TechMeUp, dat met rentevrije leningen mensen helpt met omscholing richting de IT-sector, vindt het een probleem dat duizenden mensen zich wel willen omscholen tot IT’er maar daarvoor de middelen niet hebben. Nikky Hofland, Managing Director bij TechMeUp, legt uit waar de urgentie vandaan komt: ‘Deze talenten zijn hard nodig want in 2030 zijn er 120.000 tech banen zonder geschikt personeel. Door allerlei bureaucratische regels is het voor hen onmogelijk om zichzelf om te scholen én tegelijkertijd hun inkomen te behouden. Die stress halen wij weg; maar daar is wel geld voor nodig.'
Het geld in het fonds is afkomstig van bedrijven en particulieren. Dit is echter niet genoeg. Met de huidige donaties kan slechts 10% van de aanmeldingen de overstap maken naar de IT-sector. Met ‘Investeer anders. Investeer in een ander.’ roept TechMeUp op om te doneren. In deze campagne zet Mix huidige studenten in de spotlight. De campagne bevat een subtiele hommage aan de ‘Think Different’-campagne van Apple uit 1997. Elise Demuynck, creative lead bij Mix, legt uit: ”Deze campagne legde op prachtige wijze vast hoe talent de wereld verandert. De talenten van TechMeUp staan te popelen om hetzelfde te doen, maar krijgen de kans niet. En dat is waar we de koppeling maken met de donatievraag.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing