Mix ontwikkelt campagne voor TechMeUp

Mix ontwikkelt campagne voor TechMeUp
  • Bureaus
  • 15 jun 2021 @ 10:25
  • 8742 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • RecruitmentConceptenNieuwkomers
  • 15 jun 2021 @ 10:25
  • 8742 x gelezen
  • Ryan Baij

Mix heeft in samenwerking met TechMeUp een nieuwe campagne ontwikkeld met als titel ‘Investeer anders. Investeer in een ander. De campagne is bedoeld om donaties te werven voor omscholing naar de IT-sector.

TechMeUp, dat met rentevrije leningen mensen helpt met omscholing richting de IT-sector, vindt het een probleem dat duizenden mensen zich wel willen omscholen tot IT’er maar daarvoor de middelen niet hebben. Nikky Hofland, Managing Director bij TechMeUp, legt uit waar de urgentie vandaan komt: ‘Deze talenten zijn hard nodig want in 2030 zijn er 120.000 tech banen zonder geschikt personeel. Door allerlei bureaucratische regels is het voor hen onmogelijk om zichzelf om te scholen én tegelijkertijd hun inkomen te behouden. Die stress halen wij weg; maar daar is wel geld voor nodig.'

Het geld in het fonds is afkomstig van bedrijven en particulieren. Dit is echter niet genoeg. Met de huidige donaties kan slechts 10% van de aanmeldingen de overstap maken naar de IT-sector. Met ‘Investeer anders. Investeer in een ander.’ roept TechMeUp op om te doneren. In deze campagne zet Mix huidige studenten in de spotlight. De campagne bevat een subtiele hommage aan de ‘Think Different’-campagne van Apple uit 1997. Elise Demuynck, creative lead bij Mix, legt uit: ”Deze campagne legde op prachtige wijze vast hoe talent de wereld verandert. De talenten van TechMeUp staan te popelen om hetzelfde te doen, maar krijgen de kans niet. En dat is waar we de koppeling maken met de donatievraag.’

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken