Landal GreenParks gaat internationaal met nieuwe campagne

Landal GreenParks gaat internationaal met nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 14 sep 2021 @ 08:18
  • 15581 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Campagnes
  • 14 sep 2021 @ 08:18
  • 15581 x gelezen
  • Ryan Baij

Landal GreenParks start deze week een grootschalige internationale marketingcampagne. De campagne is gericht op Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België en Denemarken.

De vakantieaanbieder heeft volledig op het buitenland toegesneden uitingen ontwikkeld. Het concept en de uitvoering zijn ontwikkeld door het Duitse bureau Jung von Matt, dat voor de internationale markt een vernieuwende benadering koos, toegesneden op de behoefte van buitenlandse vakantiegangers.

Na de internationale commerciële organisatie koos Landal begin dit jaar voor een regionale marketingaanpak, met specialistische teams waarmee snel geschakeld kon worden in de verschillende landen. De gevolgen van de coronamaatregelen in de diverse landen op toerisme en recreatie, maakte het voor Landal noodzakelijk om zich sneller aan te passen aan steeds wisselende omstandigheden. Sander Hoefnagels, marketing director van Landal GreenParks vertelt over de aanpak: ‘De trend dat Nederlanders dichterbij huis op vakantie gaan is weliswaar goed voor de Nederlandse markt, maar het betekent extra uitdagingen in de andere landen waar we actief zijn. Waar onze buitenlandse bestemmingen altijd konden rekenen op een behoorlijk aantal Nederlanders, moesten we nu lokale gasten interesseren voor een verblijf op onze parken in eigen land. Duitsers zoeken ook een bestemming dichtbij huis; deze dynamiek vraagt om een andere marketing aanpak.’

Hoefnagels vervolgt: ‘Een Nederlander hoef je niet uit te leggen wat een vakantiepark en wie Landal GreenParks is, maar Duitser denkt bij ‘Ferienpark’ niet aan onze Landal parken middenin de natuur. Samen met Jung von Matt ontwikkelden we het concept, bedoeld voor de nieuwe generatie vakantiegangers in de buitenlanden. Mensen die de hele dag druk zijn, met werken, sporten, social media en ga maar door. Op vakantie willen zij rust. Dus zeggen we: wij bieden je een vakantiehuis midden in de natuur, om de dingen te doen die jíj wil doen, en wij bieden je daarvoor de faciliteiten en de activiteiten.’

Lancering
De nieuwe campagne is internationaal en is in eerste instantie gemaakt voor markten waar Landal minder bekend is, wat ook betekent dat hij nu (nog) niet op de Nederlandse markt te zien zal zijn. ‘Landal, vakantie en natuur zijn voor de Nederlandse vakantieganger vrijwel synoniem aan elkaar,’ licht Hoefnagels toe. In België gaat de campagne wél lopen; met Vlaamse teksten en een Vlaams ingesproken commercial, evenals een Franstalige versie voor Wallonië.

 

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken