Dierenacademie nieuwe campagne museum Volkenkunde
- 28 jun 2022 @ 09:26
- Ryan Baij
Museum Volkenkunde in Leiden heeft een nieuwe tentoonstelling: DierenAcademie. Hierin staat de mens-dierrelatie centraal en leren bezoekers om vanuit andere perspectieven naar de wereld, de mens en zichzelf te kijken.
De dieren zijn op deze academie de leraren, de bezoekers zijn de leerlingen. Het is de promotiecampagne van de nieuwe tentoonstelling te ontwikkelen. In levensgrote printuitingen met dierenpoppen, een stop-motion video voor social media en een instafilter voor (huis)dieren; waarmee families de voorpret al kunnen beleven door hun eigen huisdier tot dierendocent om te toveren, compleet met klaslokaal.
De fysieke campagne ging van start met allemaal dierlijke standbeelden in het centrum van Leiden voor één dag omgetoverd tot de dierendocenten van de DierenAcademie. Zij kregen de kleren van de docenten aan, wat ontzettend positief werd ontvangen door voorbijgangers.
Pim Burgers, Brandmanager Museum Volkenkunde: ‘Wat als je meester een olifant was? Of je juf een kraanvogel? Twaalf dieren hebben bij ons hun eigen lokaal, ingericht met voorwerpen en verhalen van mensen die met het dier samenleven. De docenten leren bezoekers om door de ogen van de dieren naar de wereld te kijken. De les: mensen, zorg dat we samen in leven blijven op deze planeet. Zonder ons redden jullie het niet. Deze serieuze les wordt op een positieve, interactieve manier uitgelegd met in elk lokaal een spel, opdracht of activiteit.’
Daniel van Breda, co-owner KAPOOOW, het recamlebureau achter de campagne: ‘Museum Volkenkunde staat, als een van de oudste volkenkundige musea ter wereld, midden in de actualiteit. De opdracht was het familievriendelijke museum landelijk op de kaart te zetten en een campagne te bedenken waardoor families naar de DierenAcademie willen komen. Het meest belangrijke onderdeel binnen de communicatie is uiteraard de dierlijke docent. Alle campagne-uitingen zijn met de “echte” miniatuurdieren en objecten vormgegeven. We hebben alles zelf in huis gemaakt; van de fysieke docentenpoppen (olifant, mestkever en condor) tot de digital Instagramfilter. Door realistische elementen uit het campagnebeeld van de DierenAcademie tot leven te laten komen in de animatie en poster, bereiken we zowel ouders als kinderen.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management