ABN Amro-campagne voor gelijke kansen in sport
- Bureaus
- 4 sep 2023 @ 11:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingPromotieMVO
- 4 sep 2023 @ 11:00
- Peter van Woensel Kooy
Sport is een kwestie van 'drive' en de passie om te winnen. Dit is echter niet voor iedereen vanzelfsprekend. Zo zijn er veel sporters die wel willen, maar niet kunnen sporten, omdat zij een fysieke of mentale beperking hebben. ABN Amro prolongeert met haar partners de campagne voor gelijke kansen in de sport.
Zij grijpt de start van het sportseizoen aan om samen met haar sportpartners zo veel mogelijk mensen het plezier en de kracht van sport te laten ervaren. Daarom lanceert zij een campagne met als boodschap dat iedereen een kans verdient om te sporten.
Als bank die midden in de samenleving staat en als onderdeel van haar purpose ‘Banking for better, for generations to come’ wil ABN Amro iedereen gelijke kansen bieden. Zo wil ABN Amro er via haar sponsorships voor zorgen dat iedereen op een gelijkwaardige manier kan deelnemen aan sport. Of je nu droomt van een grootse carrière als topsporter of elke week traint om dat potje van je sportmaten te winnen. Want de drive om te sporten is wat álle sporters verbindt. “Iedereen heeft doelen in het leven en dat geldt ook in de sport, of je nu deelneemt aan een team- of individuele sport en het je doel is een vriendschappelijk potje te winnen of het allerhoogste podium te bereiken. Deze passie om iets te bereiken, is wat alle sporters verbindt', vertelt Sander Bestevaar, Hoofd Partnerships, Events en Foundations van ABN Amro. 'Tegelijkertijd zijn er veel sporters die deze drive ook hebben, maar hun sport door een fysieke of mentale beperking niet kunnen uitoefenen. Via onze partnerships willen we gelijke kansen in de sport versnellen. Zodat álle sporters de kans krijgen het veld op te gaan. Want als we gelijk beginnen, kan iedereen winnen.'
Dat is naar eigen zeggen de boodschap die ABN Amro in haar campagne uitdraagt en waarin de passie die alle sporters met elkaar verbindt, centraal staat. 'Dit wordt gevisualiseerd in een setting die het partnership van ABN Amro met verschillende sporten in één krachtig beeld samenvat. In een huddle staan valide en minder valide sporters schouder aan schouder. De spanning is van hun gezichten af te lezen: van een zelfverzekerde blik van een topsporter tot een enthousiaste jonge g-hockeykeeper. Het team steekt nog één keer de koppen bij elkaar: nog één diepe ademhaling en een gefocuste blik. Bijna is het zover: ze gaan weer vlammen.'
Aan de commercial werken valide en minder valide topsporters mee, inclusief voormalig topsporter Esther Vergeer - toernooidirecteur van het ABN Amro Open Wheelchair toernooi en oprichter van de Esther Vergeer Foundation - en wheelchair tennisser Tom Egberink, tophockeyster Maria Verschoor, Chasity Grant van Ajax Vrouwen en het Ajax Only Friends g-voetbalteam. Hun medewerking komt voort uit de jarenlange partnerships die ABN Amro met verschillende organisaties heeft.
Iedereen verdient het om de kracht van sport te ervaren
ABN Amro wil als gezegd alle sporters in Nederland een kans bieden om te sporten, omdat de bank vindt dat iedereen het verdient de kracht van sporten te ervaren. Met haar sponsoractiviteiten richt de bank zich op een aantal grote sporten in Nederland, zoals tennis, hockey en voetbal. Zo is ABN Amro hoofdsponsor van het ABN Amro Open, de Euro Hockey League en Ajax Vrouwen. Hieronder valt het eerste vrouweneftal, maar ook het Ajax Vrouwen Talententeam - een jeugdopleiding door meisjes. Ook is ABN Amro sinds de oprichting partner van Only Friends en steunt zij het Ajax Only Friends g-voetbalteam. Als partner van de Esther Vergeer Foundation biedt ABN Amro elk kind de kans om zijn ambities in meer dan veertig sporten waar te maken.
Bekijk de commercial in het venster hieronder.
(PvWK)
credits
opdrachtgever: ABN Amro
bureau: One:Nil in samenwerking met This Is Us
PR: NewsLab
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Hoofd Partnerships
- merk
- ABN Amro
- purpose ‘Banking for better
- ABN
- mvo
- Foundations
- Events
- Sander Bestevaar
- for generations to come
- bank
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

