L'eau en studio Din worden Otherwise
- Bureaus
- 9 nov 2023 @ 07:47
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 nov 2023 @ 07:47
- Michiel van Zaane
Specialist in één-op-één-communicatie en gedragsverandering L’eau en full-service studio Din werken al tien jaar onder één dak. Vanaf 9 november hebben de twee één naam: Otherwise.Amsterdam, kortweg Otherwise.
De nieuwe naam doet volgens managing director Arco Bregman ‘meer recht aan onze eigen manier van denken en doen.’ Bregman werd op 1 januari 2023 managing director werd bij L’eau en studio Din. Het verhaal van het bureau sprak hem aan: 'Elk bureau zegt dat ze het anders doen. Toch volgen de meesten nog altijd het pad van de ‘why’ en de unieke belofte’, aldus Bregman. Hij vervolgt: ‘Door de wildgroei aan merken, media en boodschappen zag L’eau al vroeg dat de klassieke, propositiegedreven aanpak van reclame niet meer werkte. Hoe harder we allemaal roepen hoe bijzonder, aantrekkelijk en voordelig we zijn, hoe kleiner de kans dat iemand er nog uitspringt.’
Het bureau ontwikkelde daarom samen met de Radboud Universiteit de Barrière Methodiek op basis van gedragspsychologie. Door het wegnemen van barrières, vinden ze de juiste snaar om doelgroepen in beweging te brengen. Lotte Verstijnen is sinds vier jaar gedragspsycholoog bij het bureau. Verstijnen: ‘Je kunt de mooiste redenen bedenken waarom je doelgroep iets zou willen. Maar tegenover elk van die redenen, staan meerdere argumenten om het toch niet te doen. Te duur, te lastig, te anders, niet in de buurt, onbekend en ga zo maar door. Dus wat, als we niet beginnen bij waarom, maar bij waarom niet? Wat houdt de doelgroep tegen om informatie aan te vragen, langs te komen, een goed doel te steunen, gezonder te leven, een product te kopen of wat het doelgedrag ook is?’
Studio Din, vooral bekend als specialist in verpakkingsdesign voor onder andere Lidl, speelde volgens Verstijnen altijd al een belangrijke rol speelde bij het design van de campagnes van L’eau. ‘Hoe dichter je op het aankoopmoment zit, hoe groter het effect als je daar barrières kunt wegnemen. Denk maar aan de verpakking van een feeststol van Lidl Deluxe. Die moet er betaalbaar uitzien, maar tegelijk zo lekker dat de klant over de barrière stapt dat de stol van de bakker misschien wel beter is.’
Foto: Arco Bregman en Lotte Verstijnen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hornbach lanceert najaarscampagne 'Luister naar je handen'
- Van hobby naar bedrijf: de succesvolle groei van JorRaptor op...
- ABN Amro illustreert in nieuwe campagne gekte op de huizenmarkt
- Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group
- RTL maakt overstap naar Dentsu
- Bouwbedrijf Heijmans lanceert nieuwe merkcampagne 'Het kan...
Laatste Nieuws
- RTL maakt overstap naar Dentsu07-10-2024
- Make-over voor Food for Skin04-10-2024
- Bouwbedrijf Heijmans lanceert nieuwe... 04-10-2024
- Adobe kiest Dentsu Creative als... 03-10-2024
- Defensie lanceert nieuwe campagne... 02-10-2024
- KNGF lanceert campagne Hondicap01-10-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing