Bitonic lanceert campagne voor mensen die wel wat beters te doen hebben

- Bureaus
- 17 jun 2024 @ 07:48
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 17 jun 2024 @ 07:48
- Michiel van Zaane
Bitcoin bestaat meer dan 15 jaar, maar onderzoek laat zien dat men nog steeds denkt dat het veel tijd en moeite kost. Daarom lanceert Bitonic samen met Natwerk een nieuwe campagne, gericht op mensen die wel de lusten, maar niet de lasten willen hebben..
De campagne draait om een nieuwe app, gemaakt voor mensen die wel in Bitcoin willen investeren, maar er verder niet al te veel mee bezig willen zijn. Je vindt er alleen de Bitcoin koers en een optie voor kopen en verkopen. Meer niet. Zo blijft er meer tijd over voor echte hobby’s, volgens de campagne.
In 2012 was Bitonic de eerste Bitcoinpartij in Nederland. Sindsdien zet het bedrijf zich internationaal in voor het voortbestaan van de munt. Al is er in de afgelopen jaren veel veranderd. De markt werd geteisterd door louche bedrijven en cryptocowboys uit op snel geld. Daan Kleiman, Strateeg Bitonic B.V.: ‘Wij blijven bewust dicht bij de kern van ons bedrijf en trekken ons niets aan van wat er in de cryptowereld gebeurt. Het is meer op gokken gaan lijken dan op gedegen investeren. En cryptobedrijven werken dat alleen maar in de hand. Met Natwerk hebben we ons gepositioneerd als tegengeluid. Investeer consistent en laat de app verder met rust.’
In de nieuwe campagne zien we Bitcoin investeerders die dankzij de nieuwe app helemaal niet met Bitcoin bezig zijn. De hoofdpersonen gaan volledig op in hun hobby en laten de app links liggen. Het laat zien hoe weinig tijd en moeite Bitcoin hoeft te kosten. We zien een modeltreinbouwer, een visser en een dame met haar showkat. Bob Dijkshoorn, creatief bij Natwerk: ‘We hebben ervoor gekozen om echte mensen te filmen op de plek waar ze graag met hun hobby bezig zijn. Zo voelen de hobbyisten zich op hun gemak én klopt elk detail in de wereldjes die we in de commercials neerzetten.’
Vanaf 14 juni zijn de drie verschillende commercials te zien en horen op radio en TV.
Credits:
Opdrachtgever: Bitonic
Bureau: Natwerk
Productie: Holy Fools
Regie: Youri Dingemans
Audio: Public Audio
Grading: Gary Grade
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers