Kerstcampagne Montblanc over de kracht van verbeelding
- Bureaus
- 13 dec 2024 @ 09:55
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 13 dec 2024 @ 09:55
- Kel Koenen
Productiemaatschappij 100% (voorheen Halal) heeft in samenwerking met luxe merk Montblanc een nieuwe wereldwijde kerstcampagne gerealiseerd. De campagne speelt in op de magie van de feestdagen en toont hoe verbeelding het alledaagse kan transformeren in iets wonderlijks.
De campagne, ontwikkeld tegen de achtergrond van een knus winterverblijf, ontvouwt zich als een sprookjesboek dat tot leven komt. Centraal staat een schrijver die met zijn Montblanc-pen verhalen schetst bij een knapperend haardvuur. Zijn verbeelding brengt magische kersttaferelen tot leven, die zich permanent nestelen in de feestelijke setting wanneer hij zijn verhalen deelt met vrienden.
De samenwerking tussen Montblanc en 100% kwam tot stand via Solomon Winter en werd mede mogelijk gemaakt door het creatieve team van Montblanc onder leiding van Creative Director Marco Tomasetta en stylist Paolo Turina. Regisseur Alice Kunisue en art director Lorena Bolta vertaalden het concept naar een visueel meeslepend kerstverhaal. Cinematograaf Martijn Melis en fotograaf Nicolas Valois zorgden voor de beeldproductie. 'Het filmen van dit kerstverhaal voelde als skiën in een warme, donzige deken', omschrijft Kunisue. 'Omringd door hout en warmte, met een Montblanc-pen die ideeën tot leven brengt, als het toppunt van gezelligheid.'
De productie werd ondersteund door Icon Films in Roemenië, met creatieve bijdragen van productieontwerper Serban Porupca. Postproductiebedrijf Storm verzorgde de filmnabewerking, terwijl Magma instond voor muziek en sounddesign. Gijs Determeijer, partner bij 100%: 'Toen Montblanc contact met ons opnam, was ik meteen enthousiast. Mijn grootvader heeft zijn Montblanc-pen aan mij nagelaten, dus dit voelde speciaal. Wetende dat Wes Anderson de vorige campagne regisseerde, voelden we de druk, maar Alice Kunisue bracht haar eigen visie in en is daar volgens mij goed in geslaagd.'
Client | Montblanc
Artistic Director: Marco Tomasetta @marcotomasetta_dd
Senior Manager Design Studio: Ezio Andronio
Director Brand Communications: Fabian Kredig
Head of Brand Communications & Media: Fabian Schmid
Manager Brand Communications: Camille Delpech
Senior Manager Brand Communications: Phillipp Hüsing
Solomon & Winter
Art Buyer, Art Producer and Casting Director: Bianca Winter, Insta @solomonwinter
Production | 100%
Produced by: 100% @100prcnt.film
Director: Alice Kunisué @alice_kunisue
D.O.P: Martijn Melis @martijnmelis
Company Owner: Gijs Determeijer @gijsdetermeijer
Talent Agent: Alessandro Tomasi @_ale_tomasi_
Executive Producer: Aemilia van Lent @aemiliavanlent
Sr. Producer: Annemien Lijfering @annemien.lijfering
Creative: Lorena Bolta @lorenabolta
Photographer: Nicolas Valois @nicolasvalois
Agent Photographer: @lgamanagement
Sr. Photography Producer: Charlotte Brugman @charlottebrugman
Photography Producer: Roos Blank @roosblank
Christophe Schumacher @christopheschumacher
Service Production Company | Icon Film Romania
Bidding Producer: Raul Cosma
Sr. Producer: Irene Calangiu
Production Designer: Serban Porupca
1st AD: Oana Ene
Gaffer: Florin Niculae
Styling: Paolo Turina @paoloturina_27
Make-up: Bianca Simion
Hair: Nicole Toader
Casting: Bianca Winter @solomonwinter, @missblancheneige
Main Cast: Jarrod Scott @imgmodels @jarrodscott
Cast: Rosalie Ndour @iamrosaliendour @independent_mgmt
Cast: Grego Belau @gregobelau @ilovemodelsmngt
Editor: Matthieu Le Scornec @matthieulsc @icecream_paris
Online & VFX: Storm Post production Amsterdam @stormpostproduction
VFX Supervisor: Catalin Otelea
Grading: Roman Strijbos @hetkleurlocaal
Music & Sound Design: Magma @magmamusicagency
Special thanks to:
Penguin Random House UK @penguinrandomhouse
Key Account Manager: Lindsey Tan
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Green Food Lab in zee met met... 10-01-2025
- Campagne Natuurhuisje voor derde... 10-01-2025
- Jumbo scoort dankzij samenwerking... 09-01-2025
- Campagne toont genadeloze impact van... 08-01-2025
- TopParken introduceert Bob de... 08-01-2025
- LOI lanceert campagne 'De Dagdroom... 07-01-2025