ONVZ lanceert nieuwe merkcampagne
- Bureaus
- 2 dec 2024 @ 10:26
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 2 dec 2024 @ 10:26
- Sjaak Hoogkamer
Met een aangescherpte merkpositionering en nieuwe strategische aanpak wil de zorgverzekeraar het merk naar eigen zeggen ‘sterker emotioneel laden.’
De campagne laat zien dat ONVZ er voor jou is op momenten die je gezondheid raken en je ondersteunt door je zo snel en goed mogelijk te helpen. Te zien op TV en online, richt de campagne zich op het vergroten van de naamsbekendheid en het versterken van de emotionele connectie met het merk.
Herkenbare emotie toevoegen
Deze aanpak is het resultaat van een samenwerking met mediabureau STROOM en reclamebureau Open Now. Uit onderzoek bleek dat de merkbekendheid te laag was en eerdere campagnes onvoldoende kracht hadden. Campagnemanager Nicolet Annema ONVZ: ‘Voor groei en instroom op langere termijn is meer emotie in de merkcommunicatie nodig. Dat hebben we gevonden met het thema ‘de comeback’, een herkenbaar thema voor iedereen.’
Persoonlijke overwinning centraal
Creatief directeur Lukas van de Ven van Open Now: ‘Herstellen vraagt tijd, doorzettingsvermogen en steun. Dat noemen wij een comeback. ONVZ staat naast je, ontzorgt en biedt kwalitatieve zorg en deskundig zorgadvies, zodat jij je kunt richten op herstel. Dit geeft een gevoel van zekerheid dat je goed zit bij ONVZ.’
Het campagnethema wordt ondersteund door een herinterpretatie van het iconische nummer Eye of the Tiger, ontwikkeld met TAMBR, die de emotionele impact en herkenbaarheid van de campagne vergroot. De campagne spreekt zowel individuen aan als werkgevers die re-integratie belangrijk vinden.
Vertrouwen op kwaliteit
In een uitdagende zorgmarkt blijft ONVZ zich inzetten voor kwaliteit. Annema: ‘De keuze voor kwaliteit is in deze uitdagende markt waarin de schaarste toeneemt actueler dan ooit. Er is behoefte aan snelle toegang tot kwalitatieve zorg, ruime zorgkeuze en deskundig advies, zodat je je daar geen zorgen over hoeft te maken en je je volledig kunt richten op herstel.’
Credits
Bureau: Open Now
Productiemaatschappij: Studio Studio (regie: Jurian Gravett)
Fotografie: Studio Studio (fotograaf: Christiaan van Leeuwen)
Muziek: TAMBR
Audio: Public Audio
Mediabureau: STROOM
Verantwoordelijk bij ONVZ: Nicolet Annema, Maarten van Keulen, Wendy van Wijk, Willy van Gastel
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- AI brengt James Parkinson tot leven
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management